Utæthed ved tilbygning - Tagpap

Hejsa.

Jeg har desværre konstateret en utæthed i vores tagpap ovenpå badeværelset i vores sommerhus. Jeg har mistanke om at vandet trænger ind i samlingen mellem det eksisterende hus og tilbygningen. Det ser ud til at der i den samling på taget er anvendt en form for fuge. 

Vil jeg kunne gøre taget tæt her og nu ved at bruge Borup tagtæt langs den samling og så, når foråret kommer få lavet en mere permanent løsning? Jeg tænker at det optimale vil være at få skåret den gamle fuge ud, renset godt i bund og få lagt en ny fuge, men det er ikke ligefrem vejr til det nu. 

Her er det produkt som jeg tænker at anvende her og nu:

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et fint produkt til formålet. Det kan også købes i patron og er så måske lettere at arbejde med. Det kan snilt holde i mange år hvis du rammer revnen, og der ikke står konstant vand over denne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 23-02-2022 13:39:10

Det er et fint produkt til formålet. Det kan også købes i patron og er så måske lettere at arbejde med. Det kan snilt holde i mange år hvis du rammer revnen, og der ikke står konstant vand over denne. 

Tak for svar. Jeg har også en patron, så må lige vurdere hvad der giver mest mening. 

Så fik jeg forhåbentlig lokaliseret utætheden og det virker som om at det er langs samlingen/tilbygningen. Har fjernet isolering så det kan få luft og givet samlingen en omgang tagtæt. Er der nogen der kan sige om det her ok indtil foråret kommer? Skal/kan jeg gøre andet nu?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis