Gulvvarme kolde pexrør

Hej. Jeg har noget gulvvarme der ikke virker. Alt er varmt ned til fordelingen mellem termostat og pumpe. Røret imellem termostat og pumpe er koldt. Og alle pexrør er kolde. Nogen der har et bud på hvad der kan være galt. Der er varmt hen til mine fingre der efter er alt koldt. Mvh Max
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tage termostathoved af og se om stiften under sidder fast og ikke kan fjedre når du trykker på den.
Sidder den fast, giver du den nogle små slag til den går løs, du må ikke trække i den.
Tak. Jeg har prøvet at få det af. Men kan ikke lige gennemskue hvordan
Som jeg lige kan se det, så skal du løsne den blanke omløber, og så kan du tage den af.
Men pas på det tynde rør til føler ikke knækkes.
Det må jeg forsøge mig med i morgen. Jeg har fundet en YouTube film der viser det.
Jeg har haft skilt det ad. Det hele ser ud til at være bevægelig og ser fint ud. Der bliver jo også trukket varmt vand frem når jeg skruer op. Bare kun til der hvor min finger er på billedet. Er det en fagmand jeg skal have fat i. Eller er der nogle andre gode bud på en fejl. Mvh
Annonce
Her er et billede af hele molevitten.
Lige til extra info. Når jeg slukker pumpen bliver den varm bagpå som om der trækker varmt vand ned i pumpen. Når jeg så tænder den igen bliver den næsten øjeblikkelig kold igen.
Prøv at skru ned for pumpen på shunten, hvis den kører med højere tryk end anlægspumpen så kan den modarbejde den. 

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Når jeg slukker pumpen bliver pexrør varme. Kan min fjernvarme køre gulvvarme uden pumpe.
Et billede af anlægget ville hjælpe. 

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis