Luse konstant fase fra en krydsningsafbryder

Hej
Jeg har en udfordring i mit værksted, hvor jeg gerne vil trække fase, nul og jord ud til udendørs stikdåse.
Er der en måde at luse fasen i krydsningsafbryderen, så den bliver konstant??
Systemet er med 3 korrespondanceafbrydere( 2 standard korrespondanceafbrydere og 1 krydsningsafbryder)
Pft. 
Hej Jeg har en udfordring i mit værksted, hvor... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Erik. Skal ma ikke have to 6-ledere ind til KA, hvis man skal lave en B-korrespondance?? Jeg har kun to 5-ledere. 
Man kan ikke luse de 4 ledninger i KA og beholde funktionaliteten.
Hvis det er en A-korrespondance så kan de brune ledninger i samlemuffen være tændledning (du skriver at der ikke er konstant strøm i dem) så kan du montere den brune ledning fra KA med de andre brune, så den tænder sammen med korrespondancen. 

Løsning nr. 2: tjek om tændledning bruges i begge ender af korrespondancen, hvis tændledning kun går op til lamper i den ene ende, så kan man montere fast fase på de brune og starte korrespondancen fra den anden ende.
Det er helt korrekt at der skal bruges 4 + fase nul og jord. Men du har jo 2 x 5  ledninger
Til mellem ledninger i en A korr. bruges 2 ledere fra hver af de andre afbrydere. Så det klares med de sorte og grå i dine 2 kabler. Så er det speciel hos dig at tænd ledning skal igennem KA
Til B skal der være 
Fase - tændledning - mellem ledning som går direkte igennem. Det kræver 3 ledere + nul og jord = 5 leder
til den anden side 2 mellem ledninger - ledning direkte igennem det er igen 3 ledere + nul og jord. = 5 leder
Men ledningen direkte igennem har ingen funktion ved KA så det samles måske i lampested. 
Der er mange ukendte faktorer som man kun kan afklare på stedet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis