Sjovt fund under badekar

Er i gang med badeværelses-projekt og har revet det gamle ned. Under badekaret fandt jeg en gammel cigaretpakke. Pris 4,20 kr 🤣

Noget bud på hvor gammelt badeværelset har været? Tidligere ejer har boet her siden 1979 og har ikke ændret badeværelset. Så det er ældre end det. Huset er fra 1936. 

Mvh. AllanE
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg rev loftet ned i min kælder på mit hus fra 1959 fandt jeg en gammel Valash sodavandsflaske med velbevaret etiket. Kapslen fandt jeg også.

Glad for at dem der byggede huset drak sodavand og ikke guldøl   

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jeg saksede lige dette fra en side der hedder smoke-it Her begynder pris forklaringer desværre ført omkring 1960

• 1960’erne: I midten af 1960’erne lød prisen på en pakke cigaretter på 6 kr. Men her skal man naturligvis lige have tidsramme og inflation i mente, og 6 kr. i 1960 vil omtrent svare til 50-70 kr. i dag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Wow det er gammelt så     

Jeg kan se i husets historik, at der blev lavet en tilbygning i 1940. I går opdagede jeg, at der har været et vindue i endevæggen ad badeværelset, som må være blevet lukket i forbindelse med tilbygningen i 1940. Gad vide om badeværelset er lavet i dén forbindelse....så har det holdt godt!

Mvh. AllanE
Det er det hele taget sjovt at finde sådanne effekter. Jeg har den vane at smide en avis og ugeblad eventuelt ned i sokkel når jeg stiller køkken op hos nogen. Måske det findes af nogen senere og de kan så se hvilken dato det er stillet op, og hvad man skrev om dengang. 
Jeg har også mødt noget lignende engang ved nedrivning, og der har jeg lagt det ned igen sammen med et hold nye. 

Jeg har været antennemontør og på et loft år ca. 1972 fandt jeg en Cigaret pakke hvorpå der står  -  10 stk. "Cecil Turkish"  oval  High Class Turkish Blend som på bandarolen er mærket Afgift 100 stkr. 185 øre og på den anden side af bandarolen "detailpris pr. stk. ikke over 4 øre  -  ved ikke hvor gammel den kan være  -  nogen bud  ???

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Jeg var sidste år igang med at lave noget styring til et ventilationsanlæg helt oppe på et meget gammel loft inde på Aalborg banegård, der fandt vi en avis fra 1937 det er i sig selv måske ikke så usædvanligt men meget sjovt at læse lidt i. En siderne havde kontaktannoncer, hvor der var en mand der søgte en pæn dame, med henblik på giftermål, og hun måtte gerne have en mindre formue til fælles bedste... WHAT.  nu er jeg ikke så kendt med måden at søge livsledsager på i dag men tænker ikke at det lig er en sætning man skal bruge på Tinder, datingdk eller lignende..

mfrost. Sådan en ærlighed om hensigter kunne vist godt mangle i nutidens dating marked.

Da vi i 1995 overtog ejendommen her og ryddede op, var der ugeblade og breve fra 20erne i stakkevis. Ingen var interesserede i det og det røg bare ud, idet vi skulle videre. Der var dog meget, vi fik kigget på, men det var jo helt uoverkommeligt. Sådan er der nok masser, der ryger ud hver dag.

Med venlig hilsen
ktm

Spørg ALTID det lokale arkiv og lad dem bedømme om det er noget de vil have

"AUTOELEKTRIKEREN"
AllanE skrev den 16-02-2022 09:50:48

Noget bud på hvor gammelt badeværelset har været? Tidligere ejer har boet her siden 1979 og har ikke ændret badeværelset. Så det er ældre end det. Huset er fra 1936. 

Vores badeværelse ligner meget dit (sidebadekar og samme slags fliser) og jeg mener vores er fra huset oprindelse 1955 / 1956.. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis