Manglede ventilation på loft, hvad skal der til?

Hej alle.

Har købt rækkehus og vil gerne have lavet et par ting fra tilstandsrapporten. 

Der står "Der er ikke tilstrækkelig ventilation af tagrum og
langs skrævægge."

Jeg prøver at finde ud af hvad der skal til for at fikse det. Skal man have monteret en taghætte eller er det fordi isolationen er for tæt på tagets skråvæg? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have min. 5 cm fri afstand mellem isolering og undertag. Der skal være udluftning ved tagfod og ved rygning svarende til1,5 cm luftspalte i hele bygningens længde.

Søren O
Hej Søren og Ev Elmand

Tak for svar :) Tænker jeg må have en ud og kigge på det så jeg kan finde ud præcis hvad der skal til. Håber naturligvis ikke det kræver en større omgang.
Der skal i første omgang det til at man tager en rockwool kniv og skærer isolering skrå så det kommer 5 cm fra undertag. Så kontrolleres om der er en sprække i udhæng eller under tagrende. Ligeledes ved tagrygning. 
Hvordan du lige kommer til at ligge på maven derude, kan jeg ikke svare på, men måske på en plade som flyttes. Bliver vægten fordelt på en plade så kommer din isolering sikkert op igen til det rigtige højde efter det har været presset sammen. 
Det er nu ikke akut som det ser ud nu. Dine bjælker og papkasse viser ikke tegn på fugt. Men skal det laves så er det snart da det næsten ikke muligt at arbejde deroppe om sommeren med solen stående på tagfladen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis