Nyt på LDS: Ny upload funktion

Så er der lavet en helt ny upload-funktion på LDS, som er væsentlig mere brugervenlig end den gamle.

Før styrede "editor" (=skrivefeltet) billederne, dvs. man kunne sætte billeder ind i teksten, hvilket var smart. Ulemperne var dog mange: Det var svært (især for nye) at finde ud af og det gjorde tekstfeltet uoverskueligt, især på mobiler. Og så var upload-funktionen ustabil, hvilket betød at billeder nogle gange ikke blev uploaded korrekt.

Med den nye funktion tilføjer man billeder og PDF under indlægget. Der er en række fordele, f.eks.:

  • Man kan nu uploade flere billeder på én gang - også fra mobilen   
  • På mobiler kan man nemt "uploade direkte fra kameraet", dvs. man tager et billede til indlægget
  • Man kan nemt justere rækkefølgen efter upload ved at "trække og slippe" i billederne
  • Billeder og PDF vises nu mere kontrolleret rent designmæssigt, dvs. vi kan bedre styre hvordan de skal vises - også på en mere mobilvenlig måde. Før afhang det af, hvordan billedet var sat ind i teksten og det kunne ikke ændres bagefter
Og: Funktionen åbner også for at vi kan knække nødden og løse et af de helt store brugerønsker: Upload af video fra mobilen!

Eneste ulempe er, at man ikke kan placere billedet frit i teksten som man kunne før. Men fordelene opvejer efter min mening denne ulempe. I de fleste tilfælde beskriver man et problem/løsning og supplere med et billede...og det er ikke afgørende om billedet er i bunden eller midt i teksten. Håber I er enige   

Prøv gerne funktionen her og hjælp med at teste det. Skriv et svar med billeder.

Mvh. AllanE
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skulle lige prøve....

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ja, den driller!! Arbejder på det!

Mvh. AllanE
Nu er det godt nok fra en lille sløv tablet, men der kom da ikke noget billede med selvom det var der da jeg trykkede send.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det er tilsyneladende kun på mobil/tablet man har problemet. Hmmmm.....det giver ingen mening. Jeg testede fra min mobil før jeg skrev nyheden er og det virkede.

Nå, jeg fortsætter jagten...

PS: Sætter et billede ind her for at teste

Mvh. AllanE
Annonce
Fra Samsung A7

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hm. Mon jeg gør noget forkert?
Prøver igen senere, skal hente piller til fyret.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tester igen fra mobil

Mvh. AllanE
Tror den er der nu. Problemet havde intet med mobil/tablet at gøre, men at opdateringen ikke var slået helt igennem endnu. Dvs. i nogle tilfælde kørte man som bruger med en blanding af den gamle og den nye version. Nu er "cachen" nulstillet og det ser ud til at virke.

Mvh. AllanE
Så gi'r vi den lige et skud mere..

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis