Ny altan/terrasse med skur under

Jeg skal til at have renoveret min totalt rådne altan, hvilket praktisk talt betyder at jeg skal have lavet en spritny. Men først vil jeg lige høre hvilke ideer der er til at få lavet et tag til et skur under terrassebrædderne   

Jeg har fundet en artikel i GDS, der henviser til til-tag-plader med indbygget fald. Men de er vist gået ud af produktion  
https://goerdetselv.dk/terrasse/udnyt-pladsen-under-terrassen?fbclid=IwAR05il1r1oA5w-qhxFRgWJVRjeOOaIgskiXVKi1Q_APgbbitz5FGJOfy2yY#

På sigt vil jeg gerne lukke og isolere skuret (til frostfrit), men først når naboerne ikke kigger   

Så lige nu mangler jeg lidt en holdbar løsning til en form for undertag, som er relativt nem at gå til og ikke koster en formue i materialer eller evt. håndværkerløn.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Plast trapezplader.
Jeg tror at jeg går med ideen om at lave taget før terrassen, så rækkefølgen af konstruktionen bliver følgende:
1) Stolper og "spær"
2) træplader med tagpap
3) Terrasse oven på taget

Så burde det være muligt at lave fald på tag og terrasse.
Jeg ville nok lave det med tagpap på skuret, med et fald som det kræver. Så kan man lade terrasse ovenpå og justere gulvet vandret ved sætte bjælker på nogle klodser på tagpap. 
Det kan måske fastgøres på huset og så på sternkant på skuret, så er man fri for at skrue igennem taget på skuret.
Hvis man laver terrasse brædder med få mm afstand så løber vandet af nede på skurets tag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Men hvordan fastgøres terassebrædder på taget? Der kan jo ikke monteres noget ovenpå tagpappet eller hvad?
Som jeg skriver: 
Der lægges reglar eller lægter ned på tagpap med ca. 60 cm afstand. For at få det vandret lægges klodser (10 x10 cm ) så faldet udlignes. Det fastgøres til huset i den ene side og ned uden på skur / sternkant i den anden side. 
Gulvbrædder fastgøres ned i reglar/lægter. 
Ellers kan man bruge " træfliser" som lægges direkte på taget men så skal du ikke have noget særlig fald. 
Eksempel 1 LINK 
eksempel 2 LINK 
Der er mange eksempler hvis du søger på det. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis