Er dette led spots?

Hejsa,
Har tidligere idag være ude og købe 3 nye spots til mit badeværelse, men det viste sig at være LED spots hvilket betød at jeg ikke kunne bruge dem. (Skulle måske have læst på æsken hvor det står med store bogstaver)
Nuvel, for ikke at begå den samme fejl er der så nogen der kan fortælle mig om dette er LED spot eller om det bare er pæren der LED?
https://www.jemogfix.dk/nordlux-auriga-indbygningsspot-hvid-3-stk/7100/9054035/

Og hvis ikke det er LED spot burde jeg vel kunne montere og tilslutte


 

Hejsa, Har tidligere idag være ude og købe 3 nye... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg var dig ville jeg fokusere på dæmpbare, og hvilket dæmpersystem du synes om, samt om pærerne separat kan udskiftes. Samt naturligvis den rette farve på lyset.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
mfrost skrev den 17-01-2022 20:07:13

Ekstremt yderst sjældent at et alm 230v Gu10 led spot kræver transformer…. Tror faktisk aldrig jeg hverken har set eller hørt om dem

 Den jeg har købt først som jeg linker til fra bauhaus er ikke gu10 så vidt jeg ved.

Den fra jemogfix er rigtig nok.

 

Gregeren skrev den 17-01-2022 18:51:13

Ja det er LED, som det også står i beskrivelsen længere nede.

Hvorfor skulle du ikke kunne bruge dem dog?
De kører jo 230v direkte, så der er ikke noget med en speciel transformer eller andet.

Lyskilden kan skiftes.

Hvis det er den i Bauhaus-linken du skriver om kan lyskilden ikke skiftes. Man skal skifte hele enheden. Hvilket kan være et problem hvis den er udgået.




Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 17-01-2022 20:22:18

Hvis det er den i Bauhaus-linken du skriver om kan lyskilden ikke skiftes. Man skal skifte hele enheden. Hvilket kan være et problem hvis den er udgået.

Kan vel bare skifte spottet til den tid.
Men vel lige meget når det ikke virker.
Så køber bare dem i jemogfix hvor pæren kan skiftes.
Bare ærgerligt det fra bauhaus ikke rigtig virker. 

 

Gicls skrev den 17-01-2022 20:36:27

Kan vel bare skifte spottet til den tid.
Men vel lige meget når det ikke virker.
Så køber bare dem i jemogfix hvor pæren kan skiftes.
Bare ærgerligt det fra bauhaus ikke rigtig virker. 

Er med på qt du køber dem i Jem og fix, men vil lige komme med mit besyv, så du fremadrettet måske tænker over det..

 Nej det er ikke ligemeget, om hele enheden skal skiftes. For hvem siger at de nye man så køber, de har samme diameter som de gamle, og derved passer i hullet ?

Og det er da fedt at kunne skifte pære, hvis man vil have en anden lys styrke.

Køb qltid spots hvor pæren kan skiftes 


Mvh. Christian M
 

Annonce
Tak for dit besyv.
Men dem i jem og fix kan jeg jo netop skifte pæren i.
Dem jeg købte til at starte med og som jeg ikke kan få til at virke er dem fra bauhaus som ikke kan skiftes pære på

 

Nu ser jeg lige at dem der ikke virker har intergreret driver, så de burde vel virke??
Nu spørger jeg dumt, men de er jo dæmpbar så det kan ikke være fordi de som standard er dæmpet helt bed at der ikke kommer lys i vel?

 

Når pæren er dæmpbar kræves en afbryder med lysdæmper til LED, så når du sætter 230V til, skal de lyse.

fase
Okay, så hvis jeg har en almindelig tænd/sluk kontakt vil det ikke virke korekt? Og kan være derfor der ikke kommer lys i dem?
Undskyld alle de måske dumme spørgsmål.

 

Gicls skrev den 18-01-2022 08:17:25

Okay, så hvis jeg har en almindelig tænd/sluk kontakt vil det ikke virke korekt? Og kan være derfor der ikke kommer lys i dem?

Jo, de bør virke med en almindelig kontakt, men de kan selvfølgelig ikke dæmpes.


fase
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis