Understrygning af tag som i stedet for undertag

Hej,

Vi har kig på et étplanshus fra 70'ene, som i bund og grund er i fin men ret oprindelig stand. Den eneste væsentlige anmærkning i tilstandsrapporten er et nedbrudt undertag, som burde have været skiftet allerede. Jeg snakkede med mægleren om, at prisen var for høj for os, hvis der også skulle renoveres tag. Han mente, at man snildt kunne understryge taget og derfor ikke behøvede at pille taget ned. Taget er et tegltag med ret lav hældning og loftsrummet er ikke udnyttet. Er dette en reel mulighed, hvis det antages, at selve tagkonstruktionen og tagstenene er i fin stand? Eller vil det være sjusk?
På forhånd mange tak for svar.

Mvh Søren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Det er næsten umuligt at svare på.
For at kunne understryge kræver det adgang, og her er det vigtigt at du kan komme helt ud til tagfoden, så hvis der er lav hældning på taget bliver den sidste meter inden tagfoden meget lav.
Du kan selvfølgelig tage de første 2-3 rækker sten af så du kan komme til det udefra, men det kræver så stillads at arbejde fra...

Jeg har understrøget vores gamle hus, med almindelig rejsning, og her var det et kæmpe arbejde, som både sviner og tager rigtig lang tid. Så hvis du har tiden og selv laver det, er det muligt. Vil du have håndværkere til at lave det, tror jeg det er billigere at lave et nyt undertag.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det ser godt ud. Mange tak for svar! Det kan godt ske, at man skal høre en tagfagmand ad, om det vil være den helt forkerte løsning, for et hus af den type og alder. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis