Lysdæmper med korrespondance

Hej alle.
Et emne jeg kan se der er skrevet om flere gange, men synes ikke jeg kan finde noget der lige passer. Beklager hvis det allerede er beskrevet.
Jeg er ved at udskifte en afbryder med korrespondance til en lysdæmper, der også gerne skulle virke i korrespondancen. Jeg har dog svært ved at se hvor jeg skal forbinde de forskellige ledninger. Der er 4 koblet til den nuværende afbryder: sort, grå/brun, rød/brun og en hvid. Den hvide fortsætter fra den relevante afbryder til afbryderen under, og videre til udtaget der er i bunden af installationen. Synes der mangler symboler bag på den nuværende afbryder, der fortæller hvad de forskellige ledninger er, og kan ikke lige regne ud hvad der er hvad.
Nogen der kan hjælpe?

Hej alle. Et emne jeg kan se der er skrevet om... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Diameteren på 1,5 mm2 ledning er 1,77 mm. Det er selvfølgelig diameteren på kobberet.
Hvis du ikke må skifte forbindelsen selv, hvordan vil du så skifte afbryderne?

fase
Du har pillet så meget i den faste installation at du er på vej til at sidde i spjældet på livstid     
Nej naturligvis må du ikke skifte den ledning. Det er fast installation.
 MEN når du er nået så langt så skal man ikke spørge    Og en brun fra kablet er helt ok.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fabrin, jeg er helt enig med dig, og kan slet ikke se logikken i det, når planen er at udskifte med noget tilsvarende. Jeg kunne se problemet, hvis jeg havde tænkt mig at skifte til et stykke ståltråd… men som elmand skriver er den ledning en del af den faste installation. Afbryder/dæmper har jeg intet issue med - det har været lige ud af landevejen (med jeres hjælp), og sikkerhedsstyrelsen siger god for det.
Og jeg har slet ikke tid til at sidde på livstid, elmand!!! Jeg har en aftale torsdag 😱
Men kan høre at vi er på bølgelængde i forhold til kompleksiteten (eller manglen på samme) af det. Jeg finder ud af det 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis