Vaskemaskine - Tromle sunket ned

Hej alle

I har tidligere været meget behjælpelige, så jeg prøver igen med et spørgsmål omkring vores vaskemaskine.

Efter nogle overfyldte vaske gav maskinen en meget voldsom larm i dag under centrifugering. Jeg tør derfor ikke starte maskinen igen.

Mit bedste bud er, at tromlen er sunket 5-10 cm ned ift. niveaet for rammen/lågepakningen, jf. billede. Tromlen kører fint rundt når jeg kører den rundt med hånden og giver ingen mislyde.

Kan I vurdere om det er tromlen den er gal med og hvis ja, om jeg kan gøre noget selv?

På forhånd mange tak.

Mvh.
Nicolaj

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at  prøve  den , det hele syntes normalt , du vinder ikke noget ved  at overfylde maskinen , da tøjet ikke bliver vasket ordenligt , der skal altid være plads til en hånd inde i tromlen over tøjet .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Mon ikke der er fjeder der er sprungen/hoppet af
Min lavede samme nummer, her var det en af ophængs fjedrene, der havde gnavet sig igennem det øje den sad i, i selve  karet der er af plast, jeg borede et nyt hul ved siden af, og genmonterede fjederen, så kørte den igen.

Det gav noget af et knald da det skete...

Vi prøver igen, i morgen --
@je_ns: Kunne jeg lokke dig til at beskrive lidt hvordan jeg kan undersøge om det fjederen? Tak.
Jeg tog toppen af min vaskemaskine, så kunne det tydeligt ses.

Vi prøver igen, i morgen --
Netop toppen af maskine ( sikkert 2 skruer bagfra og et stød bagud på topplade ) og se om der sidder 4 fjedre der holder den oppe. Hvis ikke så kan du sikkert finde dem i bunden af maskinen. Er der ingen bund i maskinen så på gulvet under den. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Mange tak for jeres input. Som I helt rigtigt påpeger er problemet, at der er gået en fjeder. Jeg har indsat et par billeder nedenfor (#1 viser den fungerende fjeder, #2 viser den side hvor fjederen er gået og #3 viser den beskadigede fjeder. Jeg tænker det bare er at få bestilt en ny fjeder og monteret denne. Hvis jeg er gal på den her, så råb endelig op. Igen mange tak for hurtig og god support.
Ja det er vejen frem med en ny fjeder..
Er fjederen ikke særlig dyr, ville jeg bestille 2 stk, og skifte dem begge, det ligner et træthedsbrud.


Vi prøver igen, i morgen --
Tak je_ns. Jeg fik ændret min ordre og har bestilt to stk. De kostede godt 100 kr. stykket, så det giver mening at få dem begge skiftet nu hvor jeg er i gang. Tak for hjælpen. 
Jeg er desværre nødt til at spørge om endnu et råd. Jeg har fået monteret de nye fjedre fint, så intet problem der.

Mit problem er nu, at jeg får en fejl ved fyldning på alle programmer.

Kort fortalt sker der følgende:
1) Maskinen fylder vand på og tromlen kører imens (virker OK, tager nok 5-10 min) - display står på "Fylder"
2) Når der er fyldt over halvvejs op i tromlen (målt uden noget tøj i tromlen) stopper maskinen og begynder at tømme - display står stadig "Fylder"
3) Tøming tager ca. 5 min. - display står stadig på "Fylder" - antal minutter til slut går dog ikke ned ved dette step men står stille her fra
4) Efter lidt tid stopper den og jeg får flg. fejl "Lukket vandhane - Åbn vandhanen"
5) Jeg kan derefter trykke "Fortsæt" og maskinen kører hele processen igen med samme fejl til slut. Det kører altså i ring.

I manualen står der man skal tjekke vandtilførsel ved denne fejl men jeg har tjekket tilførsel og den er fin. Jeg har også kørt med låget af for at se om der er læk men det virker ikke sådan. Det virker derfor som et programmæssigt problem, hvor maskinen ikke registrerer at der er kommet vand på. Jeg ved dog ikke om der kan være sket en fysisk skade et sted i forbindelse med at fjederen sprang under centrifugeren. Det lød jo meget voldsomt.

Jeg har forsøgt at nulstille indstillinger, slå strømmen fra og prøve andre programmer men intet hjælper.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre her fra.

Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt her?

Nogle billeder fra display undervejs:

Det kunne jo tyde på det er vandtilførslen der er galt med.
Først så tjek lige slangen fra vandhanen og ned til vaskemaskinen, at den ikke har fået et skarpt buk, hvis du har haft maskinen ude, og skubbet den ind igen.

Har du haft lukket for vandet da du arbejdede med maskinen, så tjek om der rent faktisk kan komme vand ud af hanen, og at filtret der nok sidder på tilslutningsslangen ikke er stoppet til.

Så kunne det jo også vær inde i maskinen, i forbindelse med tromlen faldt ned.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis