Vaskemaskine - Tromle sunket ned

Hej alle

I har tidligere været meget behjælpelige, så jeg prøver igen med et spørgsmål omkring vores vaskemaskine.

Efter nogle overfyldte vaske gav maskinen en meget voldsom larm i dag under centrifugering. Jeg tør derfor ikke starte maskinen igen.

Mit bedste bud er, at tromlen er sunket 5-10 cm ned ift. niveaet for rammen/lågepakningen, jf. billede. Tromlen kører fint rundt når jeg kører den rundt med hånden og giver ingen mislyde.

Kan I vurdere om det er tromlen den er gal med og hvis ja, om jeg kan gøre noget selv?

På forhånd mange tak.

Mvh.
Nicolaj

Hej alle I har tidligere været meget behjælpelige... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for hurtigt svar. Jeg har tjekket alt fra slangen bag på og den virker fint, inkl. filtret, som jeg har renset. Jeg tænker også den må være i orden når den kan fylde tromlen godt op med vand på 5-10 min. eller virker det for sløvt?
Hvis det ca er den tid det plejer at tage er det ikke der problemet ligger.
Nu er jeg på ingen måder ekspert i vaskemaskiner, men der sidder nogle niveau måler, som er med en tynd slange, er den klemt kan det måske være problemet ????

Vi prøver igen, i morgen --
Du har lagt 3 billeder ind d. 6/1 kl 9.16 på det midterste billede ses en lille firkantet boks bagerst i hjørnet. Det ligner niveau kontrol og der skal der sidde en slange op i på den lille studs. Hvis ikke det er den så kig efter en anden med en lille slange i.
Mon ikke slangen er rykket af ved at tromlen er dumpet ned. Slangen sættes på med maskinen tom for vand.
En vaskemaskine skal ikke fylde op med vand til midt på lågen. Det skal knap kunne ses i bunden ved lågekanten. Der mangler simpelthen signal for korrekt vandstand og efter en tid uden denne " besked" til styring går det til nødprogram for at begrænse evt. vandskader. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand

Fantastisk. Det var lige præces det der var problemet. Det er rigtig godt spottet må jeg bare sige. Tusind tak. Det reddede min fredag aften :)

Producenten kunne nok overveje at tilføje denne årsag til den fejlmelding i deres manual, men det er en anden sag...

God aften
Jeg er glad for at høre at det var korrekt 
I forbruger manualer er kun opført det som forbrugere forventes at kunne klare. Hvidevare reparatører har andre værktøjer og uddannelser

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis