Gråt gulv fjernelse

Hej,
Jeg har lige købt en lejlighed, hvor trægulvet er malet gråt - det er jeg uheldigvis ikke fan af. Jeg har tit mine forældres hund på visit, så at smide et klikgulv i laminat henover er nok heller ikke den smarteste løsning.
Hvad skal der til her for, at fikse det? Kan det slibes af?

Ønsker blot trægulve eller hundevenligt træ-look

På forhånd tak!
Mvh
Hej, Jeg har lige købt en lejlighed, hvor... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rantzau skrev den 05-01-2022 21:22:47

Johnm: Du forveksler anekdotisk bevisførelse med statistik. Som jeg skrev var der en påfaldende stor fejlprocent blandt klik-klak-fix-færdige gulve.

Har du nogen pålidelig statistik for denne påstand ?

Jeg vil vove den påstand at der er langt mindre fejl procent ved et gulv lavet af en anerkendt gulv fabrikant laver på deres professionelle fabrik med nøje kalibrede maskiner og under kontrollerede forhold end et gulv hvor man "Selv har købt planker direkte fra savværket og derefter selv arrangeret at den skal lægges til tørring, afretning og høvling" på et de maskiner personen nu tilfældigvis har haft til rådighed.

Hensan: Hvad vægter du? Statistik fra fabrikanterne eller brugernes erfagrupper? 

Fabrikanterne fører statistik over netop de faktorer du nævner før gulvet er lagt, hvor erfagrupperne ser på det langvarige slid som tærer på laminat og ofte gør dem svag over for selv små ulykker efter gulvet er lagt.

Det er heller ikke muligt at fører statistik på sidstnævnte da forudsætningerne sjældent er ens, så spørgsmålet du stiller giver ingen mening.

Paradokset nævner du selv ved at påstå  "...  at der er langt mindre fejl procent ved et gulv lavet af en anerkendt gulv fabrikant laver på deres professionelle fabrik med nøje kalibrerede maskiner og under kontrollerede forhold"

Kunne du evt henvise til disse brugers erfa-grupper ?
Højtrykslaminatgulve fra eks Alloc-Berry holder i årevis i professionelle miljøer, eks festlokaler og ferielejligheder, - uden anden vedligehold end alm/let gulvvask.
Og nej, der er efter de første 8 år, stadig ingen ridser.
Det tvivler jeg på, at et trægulv kunne klare uden betydelig mere vedligehold, hvilket er lig med mere arbejde og dermed en dårligere forretning.
Stakkels spørger, der er ny bruger hér

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det er så fint, tak for jeres mange svar og livlig debat ☺️ Jeg må dog indrømme, at jeg stadig er lidt på bar bund i forhold til en beslutning. Budget er også en faktorer, da jeg godt kan smide en 10-15K efter det som maks, rummet er 35 kvadratmeter
Ring til en gulvmand, som du kender andre har brugt, og har gode erfaringer med.. han kan give dig en pris på afslibning og 3-lags matlak🙂.
Det kunne i hvert fald også være et bud🙂
(Anbefalingen er vigtig, da det er en branche med mange brodne kar)

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også