Gråt gulv fjernelse

Hej,
Jeg har lige købt en lejlighed, hvor trægulvet er malet gråt - det er jeg uheldigvis ikke fan af. Jeg har tit mine forældres hund på visit, så at smide et klikgulv i laminat henover er nok heller ikke den smarteste løsning.
Hvad skal der til her for, at fikse det? Kan det slibes af?

Ønsker blot trægulve eller hundevenligt træ-look

På forhånd tak!
Mvh
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bl.a. Berry Alloc praler jo med at deres højtrykslaminatgulv kan klare hvad som helst (også hunde).. og lover livstidsgaranti.. (Jeg kan ikke sige noget om holdbarheden, da mit kun har ligget et års tid, og ikke benyttes af hunde)
Det er ret let at lægge, men du skal jo have mulighed for at hæve dit gulvniveau med Ca. 11mm. 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg har ikke den store tiltro til de forskellige klik-klak-fix-færdige gulve byggepuscherne tilbyder til uforskammede priser.

Jeg har set lidt af hvert og er ikke imponeret. Selv køber jeg planker direkte fra savværket til en brøkdel af prisen. Dertil skal lægges tørring, afretning og høvling. Prisen har ligget mellem kr. 80,- og 100,- pr. m2.

Indtil nu har de ældste gulve overlevet uden nævneværdige mærker mere end 35 år med opvækst af tre børn og indtil videre fem aktive jagthunde med mudderpoter. Det har jeg endnu til gode at se med ovennævnte skodprodukter.

Man kommer langt med sæbe, vand og en solid gulvskrubbe.   
Jeg er heller ikke fan af alle dine løsninger, men jeg kalder dem dog ikke skod. Men tak for kritikken af mit og andres gulve .
Det er påfaldende så stor procentdel klik-klak-fix-færdige gulve står for klager og manglende holdbarhed der er langt fra det lovede, så jo - der er god grund til at kalde dem skodprodukter sammenlignet med traditionelle trægulve.

Kritikken er ikke rettet mod dig, men de producenter der ikke har respekt for de kunder der ikke har praktisk erfaring med gulve. 
Jeg har lagt et Pergo laminatgulv i en udlejningslejlighed jeg har og jeg har været meget tilfreds med holdbarheden af det nu 5 år gamle gulvet. Så hvis det er et billigt, holdbart og rengøringsvenligt gulv, der er nemt at lægge, du er ude efter, så er det en mulighed. At jeg så ikke er stor fan af et kunstprodukt der giver sig ud for at være træ er en anden sag, men det ændre ikke på at det fungere godt i lige netop denne situation.
Annonce
Jeg har netop udskitet et 22 år gammelt alloc gulv ( umoderne) det fejlede intet trods flittig brug af både hunde og børn. Så hvis man køber et ordentligt produkt kan det nemt holde og i nogle tilfælde giver det god mening at bruge et klik gulv. 
Tak for jeres svar☺️ Jeg må undersøge begge muligheder nærmere.
Jeg har dog ikke håndværkermæssig erfaring til selv at lave et helt gulv selv. Min eneste frygt ved laminatgulv er ikke så meget snavs og ridsen, men at hunden skøjter rundt fordi det er for glat
Johnm: Du forveksler anekdotisk bevisførelse med statistik. Som jeg skrev var der en påfaldende stor fejlprocent blandt klik-klak-fix-færdige gulve.

Nnrpm: At lægge et tradionelt trægulv selv er ikke vanskeligt - det er bare anderledes. Jeg vil påstå, at kan du det ene kan du også det andet.

P.S. Der er lavet undersøgeler, der viser at hunde der har en opvækst på glatte gulve risikerer at få forkert fodstilling. Undersøgelserne gik ikke på materialet, men udelukkende på hvor glatte gulvene var.
Jeg synes ikke mit laminatgulv et glattere end mit hårdvoksbehandlede trægulv.

Til gengæld husker jeg tydeligt hvordan de stakkels hunde skøjtede rundt på mine forældres billige laminatgulv, for 30 år siden.. 

Tag lige forbi et byggemarked, og mærk et selv, så kan du bedst vurdere det🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg har ikke noget imod trægulve og har lavet en del , men det er jo ikke altid man har plads til byggehøjden på det.
Laminat gulve behøves ikke at være glatte. 
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også