Isolering af ventilationskanal

Hej og godt nytår
Jeg har haft en vvs installatør forbi vores hus fra 69. Dette grundet en K3 i tilstandsrapporten om mangelfuld isolering på loft af ventilationsrør til badeværelse. Jeg har også set vanddråber sidde på den aktive ventilation, så det kunne meget vel være kondens i røret.
vvs installatøren fjernede det gamle på ventilationskanalen og erstattede det med en isoleringsmåtte, iflg. ham selv, 40 mm isolering.
Over julen har jeg så oplevet, at det drypper ned i ventilationskanalen og, at det faktisk er værre nu. Jeg ved ikke om det skyldes, at der var -10 grader og, at isoleringen så ikke kunne stå til, men jeg tænker da, at der under alle omstændigheder skal isoleres, så det kan klare danske vejrforhold.
Jeg har læst nogle steder på nettet, at der mindst skal bruges 80 mm isolering på loftrum, men jeg kan ikke nå frem til et endeligt svar eller læse mig frem til krav på området.
Ved i, om der er et krav på området ift., hvor meget isolering der skal være, når det gælder ventilationskanalen fra bad?
På forhånd tak.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan putte nok så meget isolering på, men det er alt samme ligegyldigt, hvis kold udeluft kan slå ned i kanalen, hvor varm rumluft får det til at fortætte til vanddråber.

Hvordan er selve aftrækket udvendigt konstrueret?
Du skal helst have et spjæld et sted, som lukker af for at det kan blæse ind.

Man kan købe en fjederklap som monteres i kanalen, helst så langt ude mod det fri, som muligt.

40mm måtte burde være nok til at modvirke kondens mod loft.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis