Gammelt stik til elradiator - omformer

Findes der en omformer til afbildede gamle stik, således at der kan tilsluttes en ny elradiator?

/Søren
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skift stikket til ny model , både billigere og bedre
Det første billede viser tilsyneladende koblingsplinten, som er overgang mellem faste installation og varmeovnen, er det rigtigt? Her kan bruges isolerede 6,3 mm spadestik.
Dit andet billede viser det stik, som kommer fra varmeovnen og som placeres i plinten i øverste billede, er det rigtigt?
Et billede der viser udtaget på væggen, samt et der viser ledningerne fra den ny radiator, vil være fint.

fase
Stikket går ind i radiatoren og ikke den anden vej rundt... 
Sådan varme ovne (nøbo) har vi haft, du skal ikke bruge noget som helst fra den gamle varmeovn men fjerne det , så er der en dåse i væggen med den faste installation hvor du anbringer en stikkontakt , og der tilslutter du den nye varme ovn. , nå der er kommet nye billeder , men det ændre ikke noget , Det er nok bedst hvis du får en elektriker til at lave en ny installatiom .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Som skrevet står, du skal ikke bruge noget fra den gamle radiator. Men koble den ny radiator på plinten vist på dit billede. Hvordan set tilslutningen på den ny radiator ud? Den modificerede samlemuffe på den blå ledning  har jeg aldrig set før. 

fase
Annonce
Alt skal pilles ned , jeg har selv skiftet de her nobø ovne ud for mange år siden med nye ovne med et alm, stik som passer til stikkontakt .det der hænger på væggen nu et et metalstativ som ovnen hang på med et et tilslutnind sted som faktisk kan beragtes som en del af den faste installation , derfor en elekriker er nok nødvendigt .

Mvh S.H. 
Nu er der ikke opgivet, hvilken varmeovn der skal sættes op, så det bliver lidt gætteri med ændring af installation. Hvis den ny ovn er med en almindelig (schuko)stikprop er det nødvendig med assistance af en elektriker.

fase
Helt rigtigt , det må være et hus som er bygget med elvarme ca 1975-80 , så de nøbo elovne er mere emd 40 år gamle og bliver nok ikke lavet mere ..findes måske brugt , men så skal man nok søge i Norge hvor de kom fra .

Mvh S.H. 
Jeg har ikke lagt mig fast på hvilke ovne det skal være. Det må være lidt op til hvad der giver mening (kompromis mellem billigst/bedst). Det er mit første hus, så jeg har ikke tilegnet mig så meget viden om, hvad der findes af løsninger derude. Og tak for alle svarene indtil videre... Det lugter lidt af en elektriker :(

Du bør i hvert fald finde ud af om det er 400V eller 230V der er til rådighed, inden du køber et nyt varmeapparat.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis