Gulvvarme er konstant 30 grader

Jeg har lidt udfordringer med gulvvarme. 

Trods beholderen står på 60 grader, viser termometret ved shunten kun 32.

Det ændrer sig ikke hvis jeg drejer termostater, hverken i rummene eller på installationen som vist nedenfor (eksempel).

Jeg læser at termostaten kan sidde fast. 

Har nogen erfaringer med at tage den af og massere den i gang?
Jeg har lidt udfordringer med gulvvarme.  Trods... Vis hele indlægget
64 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud som om der er følerlomme. Prøv om føleren kan trækkes ud uden at sekskanten i enden af manifolden. Hvis du kan det, så er der en følerlomme.

fase
Nu har termostaten været taget af hele dagen. Termometer på røret viser 45 grader, men der er sket ikke varme nok i gulvene.

Pumpen kører.

Hvad kan det være?
Så vidt jeg kan se på din manifold, har du flowmålere på den ene side af manifolden. De viser flow, det indikerer at der løber vand gennem rørene, men, hvis det er betongulve, tager det en hel det timer at varme gulvet op. Så vidt jeg kan se er temperaturen på begge termometre ens.

fase
Det var jo ikke til at vide, at det ikke er dit anlæg. Det ser ud til at kun den ene af dine aktuatorer er åbnet (den til venstre). Du skal have de fire andre aktuatorer aktiverede før du får varme på dine gulve. Kan du se på dit system om der kaldes på varme?

fase
På 4 af Dine telestater kan man ikke se, så let, om de er åbne..  så tag dem af, og se om stifterne sidder fast.
Hvos du tager fronten af din styreboks (den grå kasse telestaterne går op i.) Kan du se En rød lampe på hver kreds, den viser om der kaldes på varme.


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Alle kalder på varme, hele tiden, fuld knald.

Jeg har fyret op for temperaturen i kedlen til 60 grader nu. Det resulterer i at termometret viser 50 grader. Tab på ti grader fra fyr til efter pumpe.

Pexrør er nu circus 37 grader (målt med én billig måler). Tab på 13 grader fra termometer til telestater. Afstand er 15 cm.

Det giver ingen mening vel?

Tabet fra kedel til shunt kan jeg ikke vurdere.  50 grader bør være mere end rigeligt til din gulvvarme. Og de 37 grader er også rigeligt (i hvert fald hos mig)
Dine pexrør er de lige varme allesammen? Er de målt på frem eller retursiden?

Hvis dine telestater sidder fast (har du haft dem af?) så der ikke cirkuleres er en stor forskel naturlig.. luftlommer kan også forhindre cirkulationen..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Nej det giver ingen mening, men er du sikker på at telestaterne er åbne. Prøv at tage dem af og se om stifterne kan bevæges ud og ind. Og skru ned for kedeltemperaturen. Det giver ingen mening at skrue op, før du er sikker på, at der er cirkulation, og din termostat er på plads.

fase
Der er yderligere 44 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis