Lampeledning forbundet til installationskabel

Kan I fortælle mig om følgende installation er lovlig?

Fra et indmuret lampeudtag er der tilsluttet en lampeledning på forsiden, denne lampeledning er ført hen til en forgreningsdåse på væggen, hvor den så er forbundet med et installationskabel. Installationskablet er herfra først ført i en kabelkanal og længere henne muret ind i væggen frem til bagsiden af en lamperoset længere henne på væggen, hvor der så er tilsluttet en lampe

Som jeg ser det, forbinder man to faste installationer med en blød ledning, hvilket vel ikke er lovligt.
Kan I fortælle mig om følgende installation er... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De to udtag er i samme rum. Kun en del af  kablet er indmuret.

Ifølge denne side må hullet gerne opbores til 11mm, så der er plads til kabler.  
http://www.ajlys.dk/shop/lampeudtag-5p-50x50-1940p.html?CookieConsentChanged=1  

Endvidere må der gerne tilsluttes mangekoret ledning:
Tilslutningsklemmer afgang: 1,5 mm² f. 2x0,75-1,5 mm² mangekoret ledning. Ledningshul: Ø 7,0. Ved opboring op til 11,0 mm.
Pijnacker skrev den 21-12-2021 21:20:04

De to udtag er i samme rum. Kun en del af  kablet er indmuret.

Ifølge denne side må hullet gerne opbores til 11mm, så der er plads til kabler.  
http://www.ajlys.dk/shop/lampeudtag-5p-50x50-1940p.html?CookieConsentChanged=1  

Endvidere må der gerne tilsluttes mangekoret ledning:
Tilslutningsklemmer afgang: 1,5 mm² f. 2x0,75-1,5 mm² mangekoret ledning. Ledningshul: Ø 7,0. Ved opboring op til 11,0 mm.

 Ja men man der er stadig tale om en tilledning.

Og sådan en må ikke indmures, den skal være fuld tilgængelig på hele dens længde.
Det burde din elektriker også vide.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis