Køb af brugt svejseapperat

Hej,

Jeg vil gerne lære at svejse, og vil derfor gerne købe mig en CO2 svejser. Jeg er dog bare temmelig uerfaren i det, og når jeg sidder og kigger på dba ved jeg ikke hvad der er rimeligt prissat, hvad jeg skal kigge efter i forhold til slid og ældre osv.

Er der nogen, der kan give mig et par ledetråde til hvad jeg skal holde øje med?

Hvad fx med den her https://www.dba.dk/andet-migatronic-kdo-400/id-1084167259/, er det noget ved?
 
Hej, Jeg vil gerne lære at svejse, og vil derfor... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal du ikke være ked af, jeg har en plasmaskære, og en tig ac/dc fra Sthalwerk som har stået over et år, og kun lige testet.  
Jeg lavede en vogn, som passer til det kan køres ind i et skab.


Vi prøver igen, i morgen --
@je_ns: Så kom der gang i apparatet, og mit første "projekt" er påbegyndt. Jeg ændrer nogle oldgamle låsekasser på nogle døre, jeg har vendt, så palen vender den modsatte vej. De skal saves af og svejses på igen. Meget lille projekt, men anvendeligt :D

Ved du om der findes en håndbog eller et andet slags nemt overblik over svejsestrøm, spændingsindstillinger og inductance (eller hvad den sidste knap hedder) ved forskellige materialer og godstykkelser? Og måske også hvor meget gasflow skal sættes til? 

Jeg er ret meget på bar bund og har bare prøvet mig frem. Men kunne godt bruge lidt vejledning i den forbindelse :)
Kan desværre ikke henvise til tabeller eller lignende.
Jeg vil anbefale du finder nogle pladestumper, og laver nogle testsvejsninger, så tror jeg hurtig du kommer efter det.


Vi prøver igen, i morgen --
Der findes også en hel del på YouTube om hvordan man indstiller sit svejseværk, f.eks. denne https://www.youtube.com/watch?v=d_tBi14DCcA&ab_channel=TimWelds
Tak! Det var en god video - og en god kanal i det hele taget ser det ud til :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis