Køb af brugt svejseapperat

Hej,

Jeg vil gerne lære at svejse, og vil derfor gerne købe mig en CO2 svejser. Jeg er dog bare temmelig uerfaren i det, og når jeg sidder og kigger på dba ved jeg ikke hvad der er rimeligt prissat, hvad jeg skal kigge efter i forhold til slid og ældre osv.

Er der nogen, der kan give mig et par ledetråde til hvad jeg skal holde øje med?

Hvad fx med den her https://www.dba.dk/andet-migatronic-kdo-400/id-1084167259/, er det noget ved?
 
Hej, Jeg vil gerne lære at svejse, og vil derfor... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
asgerhallas skrev den 12-12-2021 15:00:30

Tak, ja så var jeg nok lidt for hurtig, jeg har skrevet til dem og hørt om de kan lægge den til min ordre. 

 Kender det alt for godt man sidder der og bestiller, og så glemmer man lige lidt, eller får bestilt det forkerte  


Vi prøver igen, i morgen --
Det er jeg glad for at høre! Og et fint stativ du har :)
Er det også fra Stahlwerk?
Det var i øvrigt meget nemt at tilføje til ordren. De sendte bare et link til ekstra betaling, og så var det på plads. Så nu kan jeg prøve både med den ene og den anden slags tråd   
asgerhallas skrev den 12-12-2021 14:10:36

Endte med den her https://www.stahlwerk-schweissgeraete.de/schweissgeraete-mig-200-st-vollausstattung-mig-mag-schutzgas-inverter, dog uden hjelmen (da jeg har overtaget en) og plus et par handsker og et tvingesæt der så rart ud :)

Men kan så godt være jeg skulle have købt den anden svejsetråd med det samme - kunne bare ikke lige gennemskue, hvad jeg skulle lede efter. Kan du linke mig til den?

Har du fået svejseren, og fået den afprøvet ??


Vi prøver igen, i morgen --
Den er kommet, men handskerne blev sendt separat og kommer først lige efter jul… så prøver det når de kommer. Glæder mig   
Og @perhans: tak for linket, der er meget at lære der! Og alt for meget andet værktøj at skaffe nu   
Er svejseren kommet i brug ?

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 26-01-2022 10:20:47

Er svejseren kommet i brug ?

Jeg tør næsten ikke indrømme, at det er den ikke endnu :’( 

Mit husprojekt løber af med mig. Men det skal nok lykkes! :)

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis