Fuga korrespondance med dæmper holder op med at virke efter 1 time

Hej forum

jeg har en lysekrone, der består af 12 glødepærer og jeg synes de lyser for kraftigt. Samtidig kunne jeg godt tænke mig, at kunne tænde/slukke for den to steder. Jeg har derfor installeret en korrespondance kontakt med dæmper. LK fuga med slider. So far, so good. Jeg har installeret den og den virker. Skide godt!
Men…efter en time eller to, så gik lyset ud og kunne ikke tændes igen. Jeg pillede korrespondancekontakten ud af dåsen og kortsluttede L med korrespondance lederen. Bom, så virkede alt igen - i en time mere…
Nu har jeg købt en ny kontakt magen til og udskiftet den anden (som også er ny) og så virkede det igen. Igen kun en time. Er der noget jeg overser? Jeg fatter det ikke. Er der en erfaren korrespondance-dæmper-

bedste hilsner,
Torsten
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor mange Watt er de 12 pærer på. Der er noget der tyder på overbelastning.

fase
PinkHenrik skrev den 11-12-2021 19:38:12

Det er vel ikke fordi du ikke mangler fjedren i den almindelige korrespondance afbryder ?

 Indtil videre er kun den ene kontakt tilsluttet

S. Fabrin skrev den 11-12-2021 19:31:38

Hvor mange Watt er de 12 pærer på. Der er noget der tyder på overbelastning.

 40W Per styk

Tossyfar skrev den 11-12-2021 19:26:19

Hej forum

jeg har en lysekrone, der består af 12 glødepærer og jeg synes de lyser for kraftigt. Samtidig kunne jeg godt tænke mig, at kunne tænde/slukke for den to steder. Jeg har derfor installeret en korrespondance kontakt med dæmper. LK fuga med slider. So far, so good. Jeg har installeret den og den virker. Skide godt!
Men…efter en time eller to, så gik lyset ud og kunne ikke tændes igen. Jeg pillede korrespondancekontakten ud af dåsen og kortsluttede L med korrespondance lederen. Bom, så virkede alt igen - i en time mere…
Nu har jeg købt en ny kontakt magen til og udskiftet den anden (som også er ny) og så virkede det igen. Igen kun en time. Er der noget jeg overser? Jeg fatter det ikke. Er der en erfaren korrespondance-dæmper-

bedste hilsner,
Torsten

 Hvor er det du har kort sluttede…?

Det lyder til at du har kortsluttet i afbryderen…hvis dette er tilfældet så er det forkert.
En LK skyde lysdæmper har følgende klemmer:
Fase klemme.
Tænd/dæmp klemme.
Tryk klemme.
Den afbryder som kan bruges som korrespondance skal monteres med fase og så en tryk ledning tilbage til lysdæmperen, og skal have en fjeder monteret så den giver en impuls til lysdæmperen.
Jeg tænker at der er en monterings fejl.
Tag et par billeder så er det nemmere at hjælpe.
Annonce
Din lysdæmper er overbelastet. Prøv at skue så mange pærer ud, så der kun er fem der lyser, så har du fundet fejlen.
Det ser i øvrigt ud til at lysdæmpere til de knap 500W er tavlemonterede. Du kunne måske erstatte dine 40W pærer med LED pærer, så holder du dig under den maksimale belasting.

fase
Imaster skrev den 11-12-2021 22:35:34

 Hvor er det du har kort sluttede…?

Det lyder til at du har kortsluttet i afbryderen…hvis dette er tilfældet så er det forkert.
En LK skyde lysdæmper har følgende klemmer:
Fase klemme.
Tænd/dæmp klemme.
Tryk klemme.
Den afbryder som kan bruges som korrespondance skal monteres med fase og så en tryk ledning tilbage til lysdæmperen, og skal have en fjeder monteret så den giver en impuls til lysdæmperen.
Jeg tænker at der er en monterings fejl.
Tag et par billeder så er det nemmere at hjælpe.

 Jeg kortsluttede blot loopet, for at sikre mig, at der ikke var en afhoppet leder et andet sted i en samling. Det var der ikke - og det hele virkede igen. I nogen tid.
Det kan tænkes, at det er fordi den trækker for meget. men hvorfor slår den så ikke fra med det samme og først efter en times tid? Selv når den er dæmpet…

Den slår ikke fra med det samme, fordi udkoblingen er temperaturbestemt.

fase
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis