Dæmper til spot

Som jeg har spurgt om i tidligere indlæg så vil jeg gerne have afmonteret dæmpere i vores nyindkøbte hus, da der var halogen spot til dem, og vi i stedet vil bruge smart pære hvor vi kan dæmpe via fjernbetjening eller app.
Prøvede at lokalisere dæmperne, i mente dog ikke de skulle være i loftsrummet.
Var deroppe i anden sammenhæng og fandt tilfældigvis disse 2, googler jeg navnet på dem kommer der en form for dæmpere frem, og det passer med der under dette sted er stue og køkken som kører med hver deres dæmper (typen hvor man skal holde kontakten inde for at den dæmper) er dette muligvis de 2 dæmpere til mine spot i henholdsvist stue og køkken?
En helt anden ting er så om en mere eller mindre åben installation som denne er lovlig? Jeg har ikke afmonteret noget.
Som jeg har spurgt om i tidligere indlæg så vil... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er de sandsynligvis - det er i hvert fald dæmpere.
Det kunne godt se ud som, at der på et tidspunkt har siddet nogle andre i de to hvide fuga underlag, som sidder over dåsen.
Det kræver et bedre billede af fuglereden at se, hvordan de kobles fra.
jenshøj skrev den 07-12-2021 13:48:37

Ja, det er de sandsynligvis - det er i hvert fald dæmpere.
Det kunne godt se ud som, at der på et tidspunkt har siddet nogle andre i de to hvide fuga underlag, som sidder over dåsen.
Det kræver et bedre billede af fuglereden at se, hvordan de kobles fra.

 Må lige derop igen, regner med jeg kan ligge noget op imorgen. Men ved nærmere eftertanke så er det kun i stuen der er sat smart pære op, så den skal afmonteres dertil. I køkkenet har jeg sat alm led spot i, (der var halogen før)

Har sat disse led i i køkken
https://www.plusled.dk/5w-nordtronic-gu10-led-4000k-daempbar.html
Men de kan godt blinke en sjældent gang imellem og kan ikke dæmpe så meget, så tænker jeg måske bare skal skifte dæmperen til dem til en mere egnet. Hvilken skal jeg kigge efter der? Dæmperen fungerer idag ved at jeg holder kontakten inde. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis