Fremløb ikke høj nok

Hej alle lav det selv folk.
Jeg er ny her, så bær over med mig.

Jeg tror jeg har læst alle tråde om dette spørgsmål men intet hjælper på mit problem.
Jeg har fornyligt fået installeret et wavin gulvvarme system (der har hele tiden været gulvvarme) i huset. Der har været retur termostater på før som alle nu er fjernet.
Før det nye wavin system blev installeret havde jeg ikke problemer med at få varme i gulvene.
Lige nu har jeg en fremløbstemperatur på 35-38 grader. Jeg har på wavins hjemmeside lavet en beregning der siger jeg skal have fremløb på 45 grader grundet min største kreds er 120 meter
Jeg har prøvet følgende ind til nu.
Gennemskyldning flere gange.
Justeret på flow Justeret på fyr(laver pt 60 grader fremløb)Nogen bud på hvad jeg kan gøre for at få fremløb op på 45 grader? 
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad står din termostat på?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Kan du ikke tage et billede af den anden ende af shunten, så vi kan se tilskutninger, termometer, termostatventil og pumpe.
Noget kunne tyde på at der ikke kommer nok vand frem til shunten. Har du tjekket pumpen ved fyret?

Søren O
Pumpen på gasfyret er sat til 100% har også prøvet auto
Er det svært at pille termostaten af? Så kan den i hvert fald udelukkes..
Jeg synes 45 grader lyder højt,  men hvis det er det der ønskes🙂 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ved at pille termostat hovedet af får du vished for at der er nok varme fra fyret. Når den er pillet af skulle den åbne helt, ellers piller du lidt ved stiften og så skulle varmen vise sig på termometer efter få minutter.
Så kan du eventuelt sætte den på igen hvis det stryger op på høj temperatur. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så har jeg prøvet det og det ser umildbart ud til at virke😅 sender lige nogen billeder af Status pt. Med følgende spørgsmål.
Skal jeg stille fyret ned i grader 45-50-55?
Kan jeg fjerne termostat ventilen og bare sætte fremløb på fyr til 45-50 grader? 
Du kan i første omgang montere ventil igen, og se om den ikke er " kommet på bedre tanker" Den skulle kunne regulere fra 20 -50 grader
Hvis fyret også trækker radiator i samme anlæg så er det ikke sikkert det er nok med 40-45 grader.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis