Hjælp - hvordan får jeg denne termostat af?


Hej, Jeg har "gammeldags" gulvvarme i mine 2 badeværelser. Men varmen virker ikke. I det ene badeværelse er det lykkedes mig at få termostathætten af og motionere splitten, som sad fast. Så nu virker gulvvarmen igen i det badeværelse. Men i det andet badeværelse kan jeg simpelthen ikke få hætten af og komme ind til splitten. Min stærke søn har også prøvet uden held :-(. Det er ikke noget spændbånd eller andet, som jeg kan løsne. Nogen gode input til, hvordan jeg får den af? Jeg skrev til en VVS'er, som svarede at mine ventiler skulle skiftes og at det ville koste 4-6000 kr. Men efter at have løst problemet selv i det ene badeværelse vil jeg meget gerne spare pengene og løse det selv i det andet også.
Tusind tak for input :-)
Hej, Jeg har "gammeldags" gulvvarme i mine 2... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og der kommer intet vand. Den er helt magen til en alm som sidder på en radiator
Der er jo et gevind så må der være en omløber ring. hvis du eller sønnen ikke kan med fingerne så prøv med en rørtang eller en polygriptang. Mærkelig ventil men kan du løsne splitten så den åbner igen så er det jo fint.
det ligner bunden til en alm termostat ventil som du siger. plastic hovedet kan det ikke stilles så der kommer mere eller mindre vand igennem?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg er helt enig. Men uden at få den grå hætte af, så kan jeg ikke komme til gevindet. Mega irriterende. Kan være jeg skal prøve at save hætten af….
Tak igen 😊
Igen hvordan fik du den første hætte af?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis