Kondenstørretumbler

Hjælp, jeg har købt en brugt gorenje kondens tørretumbler. Den fungerer aldeles udmærket MEN der kommer simpelthen ingen vand i vandbeholderen, jeg  er da lidt nervøs for hvor vandet forsvinder hen ?? Hvad kan det være
Takker på forhånd
Hilsen loui 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke i bakken, så løber det forhåbentlig i afløbsslangen bagpå. Så burde du have vand under maskinen. Ellers er det kondensatoren der er i stykker, så puster den fugtig luft ud i rummet. 

Mvh Troels
Jeg hra også haft Gorenje med et kryds felt som kondensator/varmeveksler.
De er meget sensitive over for at kryds felter er REN, og mht. om der kommer vand i beholderen, kan det være pga. den lille (10mm så vidt jeg husker) slange bagpå ikke er tilsluttet til beholderen men taget fra aht. at blive tilsluttet til afløb i stedet.

 

Steensen,
 der sidder en slange ud bagpå, hvordan laver jeg det. Og mange tak for svar 
hvis du har mulighed for det, så før slange til afløb, så behøver man ikke tømme beholder, hvis ikke, skal der være en slange der føre derfra op til vandbeholderen. den er beregnet til at bruge med enten vandbeholderen eller til afløb.

Evt søg på din model på google og find en vejledning, der står det hvordan du omkobler fra det ene til det andet

Så skal du "bare" få den slange ført op til den lille koniske spids der er i hvid plastik oppe i (set bagfra) højre øverste hjørne bag kondens beholderen.
Men som pizzabager er det mere optimalt hvis du kan føre den lille slange til afløb (hvis på badeværelset evt. bare ned på gulvet så det løber over til bruser afløbet), så du slipper for at tømme beholderen efter hver gang du har brugt maskinen.

 

Annonce
Steens, men der kommer sikkert heller vand ud a den slange bagpå som det er nu. 🙄Kan ik lade det løbe til afløb da den står i mit køkken 😆
Desværre ikke muligt da de n står i modsatte ende af afløb og ovenpå køkken bordplade,  i så fald vil der skulle bores hul i bordplade igennem 2 skabe, bag komfur og igennem yderligere 3 skabe og desværre er dette den eneste plads der er i køkkenet til den  😒
Så er der kun 1 mulighed nemlig at montere slangen op under skuffen bagpå. Så skal skuffen tømmes for hver tørring. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Som EV elmand skriver, så er det kun "den hårde måde" tilbage, som jeg skrev i første af mine indlæg, monter afløbs slangen på den lille studs der er oppe bag ved skuffen i maskinens venstre side set forfra, højre set bagfra.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis