Ludbehandlede profilbrædder som optændingsbrænde?

Hej

Jeg er ved at fjerne et loft, der består af ludbehandlede profilbrædder. Jeg overvejer at skære brædderne i stykker og bruge dem som optændingsbrænde, men ved ikke om det er en dårlig ide, rent sundhedsmæssigt.
Er der nogen der har et bud på det?
Hej Jeg er ved at fjerne et loft, der består af... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rantzau skrev den 29-11-2021 21:08:28

Det er egentligt meget simpelt at undersøge. Gnid med en fugtig klud på brædderne. Smitter det af, er det lud. Smitter det ikke af er det noget andet. Sandsynligvis laserende maling og så skal brædderne kasseres.

Lud fås i mange varianter, men fælles er at de uden videre kan anvendes som optænding.

Må vi alle høre hvor du har din viden fra?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍

JohnLarsen: Du stiller retoriske spørgsmål uden forbindelse med den virkelige verden. At du ikke kender til lud er ikke min opgave at bringe dig på omgangshøjde med fakta.

Hvad du selv gør er mig ligegyldigt, med dit råd til trådstarter er ikke sagligt funderet.

Jeg orker næsten ikke at gentage den oplagte mulighed. Undersøg selv hvordan lud fremstilles, anvendes og bortskaffes inden du fortætter ud af en tangent.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
…. der vil jo altid være nogen der, måske qua høj alder o.a., føler at love og regler er vejledende.
Alle er velkomne til at føle sig truffet :-)
OaO

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
John Larsen: Ja den måtte jo komme når argumenter slipper op.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også