Ingen varme i radiator når det er koldt

Hej Folk.
Har et problem jeg håber i kan hjælpe med.

Min kone og jeg overtog et nedlagt landbrug for ca 3 år siden.
Vi køre med er blackstar pillefyr.
 Problemet er at efter hver sommer når vi skal have gang i varmen igen, tænder ca for varmen i september og der virker alt upåklageligt, men når det så begynder at blive koldere i vejret jer hen mod december forsvinder varmen i radiatorne.
Syntes virkelig at det er mærkeligt når det ellers fungere som det skal.
Vi har en metro 160 combi varmtvandsbeholder.

Håber der er nogle der har nogle forslag til hva problemet her kan være.

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du et billede af fyret, der viser fremløbstemperaturen? Hvad er fremløbstemperaturen nu ? 

fase
Er der en omskifter mellem sommer og vinter på dit fyr? Hvor stor er fremløbstemperaturen til centralvarmen. Dit billede viser kun displayet på fyret, og i følge det er fremløbstemperaturen på 68°C

fase
Der er vejrkompensering.Men det er ikk aktivt.
Kan ikk umiddelbart se hvor jeg ellers ka se fremløb temperatureren 
Så må vi jo gå til lavteknologien og føle på fremløbet til radiatorerne. Kører cirkulationspumpen? Er der en omskifter mellem sommer og vinter?
Er der ikke et termometer, der viser fremløbstemperaturen? Prøv at se i menuen, om der er en visning af fremløbstemperaturen.

fase
Annonce
Rørende fra fyret og ind til vvb er varme.
Men videre derfra er de lunkende.

Cirkulstions pumpen er tændt.
Og skruet op på 3. Sådan en af de nye alpha.

Der var også kun lunken vand i hanerne indtil vi tænder for el på vvb
Når der er vejrkompensering må der være en ekstra cirkulationspumpe. Kører den?
Der mangler tydeligvis noget cirkulation i dit anlæg, så en stoppet pumpe kunne være årsagen.

Søren O
Inden vi fik vvb var der en ekstra pumpe ved oliefyret.
Den fjernede vvs'eren og sagde at der ikk var brug for den.
Så nu er der kun en cirkulations pumpe som sidder ude ved fyret og den er ikk stoppet.
Men ka hære der er luft i systemet selvom jeg har udluftet.
Men den lille ekspansionsbeholder ved fyret er defekt, der kommer ikk luft når jeg trykker på ventilen på den.
Ka det være årsagen .?
Der SKAL være luft i din trykekspantionsbeholder, ellers kan den ikke kompensere for temperaturændringer. For at tjekke beholderen skal du tage trykket af dit varmeanlæg, og så måle lufttrykket i beholderen. Det skal ligge på ca. 0,7 - 0,8 bar. Det passer med et drifttryk på 1,5 bar. Viseren på dit manometer / termometer viser 1,6 bar,  så trykket er i orden.
Har du akkumuleringstank på dit anlæg? Hvordan er varmtvandsbeholderen tilkoblet? Nogle billeder vil sikkert kunne hjælpe.

Søren O
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis