Ingen varme i radiator når det er koldt

Hej Folk.
Har et problem jeg håber i kan hjælpe med.

Min kone og jeg overtog et nedlagt landbrug for ca 3 år siden.
Vi køre med er blackstar pillefyr.
 Problemet er at efter hver sommer når vi skal have gang i varmen igen, tænder ca for varmen i september og der virker alt upåklageligt, men når det så begynder at blive koldere i vejret jer hen mod december forsvinder varmen i radiatorne.
Syntes virkelig at det er mærkeligt når det ellers fungere som det skal.
Vi har en metro 160 combi varmtvandsbeholder.

Håber der er nogle der har nogle forslag til hva problemet her kan være.

Hej Folk. Har et problem jeg håber i kan hjælpe... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikk tryk i ekspansionsbeholder.Det konstaterede vvs sidst, men gjorde ikk mere ved det. Men det kan altså være årsagen ? Og hva med den cirkulations pumpe vvs har fjernet ? Skal der en på igen inde ved vvb?
Skal fylde vand på anlægget ca. 1 gang i ugen.

Inde ved vvb ser det sådan ud
Der skal absolut ikke hældes vand på fyret ugentligt!! Det er forhåbentlig kun ”en sjat vand“ du fylder på. Det er vigtigt at du får din trykekspantionsbeholder til at virke igen, så skulle du forhåbentligt ikke mere have det problem.
Det er helt umuligt, ud fra de få billeder du har lagt op, at sige hvad der er galt. Du har f.eks. Ingen billeder af pumpe, trykekspantion og blandesløjfen til vejrkompenseringen.
Prøv at følge fremløbsrøret fra fyret, og mærk på røret hvor varmt det er. Ved at følge røret må du komme til et sted hvor varmen “forsvinder”. Så tager du lige et foto mere.
Når du har pillefyr skal du selvfølgelig slukke for strømmen til varmtvandsbeholderen. 

Søren O
Her kommer vandet ind fra fyret og ind til vvb
Og følger så billederne, har tegnet varmen med rød. Og kold med blå.
Der var de slutter går de i gulvet det ene sted og drt andet går det til 1 sal.
Den der køre ned til vvb er varm når den køre ind i vvb. Men kold når den kommer ud igen. 

Hvor finder jeg blandesløjfen.?

prøv lige som et forsøg og lukke for den hane der sidder på rørret ned til vvb og se om der kommer varme på radiatorer .Et anden god ide ville være og få sat en retur ventil på vvb så det ikke bare står og cirkulere rundt når vvb er varm.jeg vil mene at der mangler en pumpe ved din blandesløjfe

Det prøver jeg.
Og så prøver jeg at komme med forslagene til min vvs mht. En ekstra pumpe.
Så må vi se. Jeg vender tilbage med svar.
Hvis der er andre input er de meget velkomme
Så er problemet løst.
Det var den lille fætter der var skyld i problemerne.

Mht. Det vand spild der var, var der en lille revne i en radiator der ikk bliver brugt. Så den er nu koblet helt fra, så slipper forhåbentligt for at fylde vand på hele tiden nu. + den defekte ekspansionsbeholder blev erstattet med en ny.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis