HFI slår fra ved opsætning af lampe

Kan nogen hjælpe? Jeg forsøger at skifte en lampe, men HFI-relæet slår fra, når jeg forsøger at tænde for stikkontakten bagefter. 
På lampeudtaget kan jeg kun se L og N, men ingen M1. Se foto. 
Jeg troede, at den brune ledning fra min lampe skulle i L (øverst, hvor den blå ledning i udtaget sidder) og at den blå fra min lampe skulle i N (til højre, hvor den hvide ledning i udtaget sidder). Men relæet slår fra, når jeg så tænder stikkontakten. 
Jeg forsøgte også at bytte om på brun og blå uden held. 
Der sad en anden lampe før, og det virkede fint. Hvad skal jeg gøre? 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske en kortslutning i selve lampen

Mvh. Ole
Få den byttet eller åben den op og tjek ledningerne

Mvh. Ole
En  kortslutning udløser ikke et HPFI afbryder .....

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hvad kan problemet så være? Det er lidt mystisk, at det virker fint med den gamle lampe men at HFI slår fra med den nye. Kan det have noget som helst at gøre med at den nye er en G9 pære..? (Altså nu forsøger jeg bare lige at brainstorme her…)
Annonce
Er du sikker på at det er HPFI relæet der kobler ud? Det lyder mest som om, det er gruppeafbryderen. Prøv at tage pæren ud og slut så lampen til. Kobler relæet/gruppeafbryderen så stadig ud, er fejlen i lampen ellers er den i pæren.

fase
Hvis det er HPFI afbryder 
Hvilken underlag er den skruet op på ? Kan du have skruet igennem ledningen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, du har ret i at det er gruppeafbryderen og ikke hele HPFI-relæet, S.Fabrin. Den slår stadig fra selvom pæren ikke er i.

Erik, jeg skulle ikke mene at jeg har skruet igennem ledningen, men det er værd at undersøge. Jeg vil prøve at dobbelttjekke i morgen. Den er hængt op med svanehals. 
Nu har jeg tjekket, og ledningen ser helt intakt ud. Jeg kan simpelthen ikke regne ud, om der kan være andet, jeg kan tjekke, eller om jeg skal forsøge at få den byttet? 
Prøv at montere den i et andet lampeudtag sker det samme så er det lampen, der er problemet
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis