Tænd og sluk varmepumpe - kan den klare det?

Hej
Min varmepumpe kan kun sættes ned til 16 grader. Men da jeg helst ikke vil holde mit sommerhus 16 grader hele vinteren, så tænker jeg at købe et temperaturstyret tænd sluk. Så kan jeg slutte strømmen til ved 3 grader og afbryde når der f.eks. er 8 grader.

Men kan en varmepumpe tage skade af at blive tændt og slukket hårdt på den måde vinteren over? Der er en Panasonic  NZ 25VKE pumpe. 

Og jo, jeg har app til den og kunne jo I princippet blot styrer det derfra og holde øje med vejrudsigten og tænde og slukke den derfra. Det andet er bare lettere, da jeg så ikke pludselig overser en omgang nattefrost. 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En hurtig tjek på Gowle :
  • Indbygget Wi-Fi
  • Ny flot innovativ fjernbetjening
  • R32 kølemiddel som er miljøvenligt
  • Forberedt til stemmestyring
  • Vedligeholdelses varme, trinløs 8-15 C grader 
  • SCOP på 4,6
  • Maksimal kapacitet 6,30 kW

Så din varmepumpe kan godt sættes til vedligeholdelsesvarme på mindre end 16 grader


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det kan ligesom alle andre varmepumper sættes til 8 gr C , som min. 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Manualen/brugsanvisningen er din ven...... ;-)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hvordan er strømforbruget med sådan en indstilling på fx 8 grader sammenlignet med fx 21? Er COP'en typisk højere, fordi der ikke skal opvarmes til lige så meget? Jeg har en gildesal og noget værksted, jeg gerne vil holde frostfri, men jeg kan ikke rigtigt blive klog på, om det bare bliver tæskedyrt.
Annonce
Når du skyder klappen ned på fjernbetjeningen, bruger du knappen ø til venstre. Den går under 16˚
Så skal jeg bare hitte ud af hvordan jeg så under der står og køler ned, hvis nu der er over 8 grader. Nu er her 20 og da jeg aktiverede 8 gik blæseren helt amok. 
Det skal den, det står også i brugsanvisningen. På den måde kan den holde temperaturen ned i et stort område


 

Hvis andre er interesserede, screenshot fra app sam

I vedligeholdelsesfunktion (8-15c) køre underdelen på Max blæser trin for at sikre god ventilation og luftskifte i rummet.

vær opmærksom på luftfugtigheden hvis du ikke også har naturlig ventilation. Affugter funktionen    (Det) fungerer ikke ved en rum temperatur under 16 grader. Blot en note hvis du har sat et program op der køre.
Tak for info, men den blæser godt nok meget kraftigt når den sættes f.eks. på 10 grader. Kan det passe den skal blæse så meget? Bruger den ikke en dæles masse strøm når den blæser så meget. 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis