Flytning af kalenderaftaler til ny telefon

Har købt en ny telefon til min far i fødselsdagsgave (en motorola moto G50). Har været i gang med at sætte den op og flytte data fra hans gamle telefon (Huawei P9 lite). Det hele gik fint og alt kom over på nær hans kalender aftaler. Han har blot oprettet aftaler i kalender appen på hans Huawei. Han har en Gmail som kun er oprettet i sin tid for at han kunne få en Google konto, så han har ikke aftaler i kalender appen synkroniseret med gmailen da det ikke er hans primære mail. Har synkroniseret Google kontoen på den gamle telefon og på den nye. Som nævnt går alt fint, kontakter, beskeder, apps osv. kommer over, men kalenderen på den nye telefon er tom for aftaler.
Billede med 1 tallet på er fra Huawei telefonen og billedet med 2 tallet er fra den nye motorola telefon.
Nogle der har oplevet dette og evt. ved hvordan jeg får kalenderaftalerne over i kalenderappen på den nye telefon.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.

Mikkel
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først ville jeg checke om kalender aftalerne er synkrpniserede ind i Google.
Log ind på din fars Google konto fra en almindelig computer og se om aftalerne ligger i kalenderen der.
På den måde kan du se om det er den gamle telefon der ikke synkroniserer op eller den nye telefon der ikke synkroniserer ned.
Hvis så ikke kalender aftaler ligger på Google ville jeg checke om de er oprettet i den globale/Google kalender eller de i virkeligheden er oprettet på en lokal telefon kalender.
Tak for svaret Hensan. Det vil jeg tjekke i dag. Hvis nu aftalerne er oprettet på den lokale telefon kalender, ved du så evt. hvordan jeg flytter dem?
Hentede en app nede på begge telefoner hvor jeg kunne flytte data mellem de to telefoner via Wifi, og der flyttede den 900 aftaler kunne jeg se. Men hvor de ligger ved jeg ikke.

Mvh.

Mikkel
Hvis de ligger lokals skal du se den app de er oprettet i for betjening.
Hvis der kun er tale om forholdsvis få aftaler er det nemmeste nok at åbne den enkelte aftale med modify og så efterfølgende gemme i global kalender.
Nu har jeg været ude hos mine forældre og kigget på det igen. Den kalender app der er på den hamle Huawei telefon, der er den knyttet op til en Gmail konto (se vedhæftede). Og der er ikke noget under indstillinger i appen kalender på Huawei telefonen jeg kan gøre noget. Men når jeg går ind på Gmail på computeren er kalenderen tom. Og jeg kan stadig ikke få lov at få kalenderaftalerne med over på den nye motorola telefon.

Mvh.

Mikkel
Hvis du ikke kan se kalender entry i google er der ikke uploaded entry og det er den gamle telefon der er problemet.
Gå ind i den kalender app du bruger på den gamle telefon.
App ser lidt forskellige ud afhængig af mærke men grundlægende ens.
NEdenfor kan du se an Samsung app - Ved hver entry står der hvor begivenheder skal gemmes. I det tilfælde jeg her har vist gemmes begivenheden her i en samsung konto/lokalt på telefonen. I dit tilfælde skal der vælges google kontoen.
Jeg tror ud fra din beskrivelse at du ligeledes har gemt på en Huwai konto eller lokalt på telefonen og ikke gemt i google kontoen. I så tilfælde skal du gå ind og redigere begivenheder for at gemme i google konto på den gamle telefon.

Tak for svaret Hensan. Når jeg går ind i hans kalender app på den gamle telefon, ser det sådan her ud. Kan ikke rigtig ændre noget.

Mvh.

Mikkel
Mikkel1984 skrev den 11-12-2021 20:38:12

Tak for svaret Hensan. Når jeg går ind i hans kalender app på den gamle telefon, ser det sådan her ud. Kan ikke rigtig ændre noget.

 Prøv at gå ind i den enkelte aftale dvs den hvor der står "tandlæge mandag kl 13" eller tilsvarende

Okay, det prøver jeg i morgen når jeg skal ud til mine forældre. Hvis det så ser ud under hver aftale som du skriver, skal jeg så gøre det for alle kalenderaftaler han har?

Mvh.

Mikkel
Mikkel1984 skrev den 11-12-2021 21:32:39

Okay, det prøver jeg i morgen når jeg skal ud til mine forældre. Hvis det så ser ud under hver aftale som du skriver, skal jeg så gøre det for alle kalenderaftaler han har?

 Ja - alle kalender aftaler skal være i google kalendere. Jeg tror at der er oprettet i lokal kalenderen.

Fremadrettet når du opretter i google kalenderen vil de være default til næste gang.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis