Flytning af kalenderaftaler til ny telefon

Har købt en ny telefon til min far i fødselsdagsgave (en motorola moto G50). Har været i gang med at sætte den op og flytte data fra hans gamle telefon (Huawei P9 lite). Det hele gik fint og alt kom over på nær hans kalender aftaler. Han har blot oprettet aftaler i kalender appen på hans Huawei. Han har en Gmail som kun er oprettet i sin tid for at han kunne få en Google konto, så han har ikke aftaler i kalender appen synkroniseret med gmailen da det ikke er hans primære mail. Har synkroniseret Google kontoen på den gamle telefon og på den nye. Som nævnt går alt fint, kontakter, beskeder, apps osv. kommer over, men kalenderen på den nye telefon er tom for aftaler.
Billede med 1 tallet på er fra Huawei telefonen og billedet med 2 tallet er fra den nye motorola telefon.
Nogle der har oplevet dette og evt. ved hvordan jeg får kalenderaftalerne over i kalenderappen på den nye telefon.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.

Mikkel
Har købt en ny telefon til min far i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg går ind på en aftale i hans kalender ser det ud som om at aftalerne er gemt på telefonen. Men jeg kan ikke få lov at ændre dette.

Mvh.

Mikkel
Mikkel1984 skrev den 12-12-2021 18:45:08

Når jeg går ind på en aftale i hans kalender ser det ud som om at aftalerne er gemt på telefonen. Men jeg kan ikke få lov at ændre dette.

Som du selv skriver er aftalerne gemt kun på telefonen og de vil derfor ikke blive synkroniseret (Rød ring)

Hvis du ikke kan ændre i den specifikke app du bruger kunne du prøve at åbne med en anden kalender app og se om du med denne kan ændre aftalerne. Med minder der er mange aftaler er det måske nok ligeså nemt at skrive dem ind igen denne gang husk at vælge at gemme i G-kontoen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis