Strøm til gennemstrømningsvandvandvarmer.

Jeg er kommet i tvivl om jeg har nok strøm i mit hus til en gennemstrømningsvandvarmer. I min eltavle har jeg som det største 16A. Er det nok til en vandvarmer, der skal levere strøm til et bad og en vask?
Og er der et bestemt mærke man skal holde sig til?
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej er det korte svar , 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
svaret er nok mere nuanceret end som så... en mellem gennemstrømningsvandvarmer bruger 3x16 A om du så har så meget til rådighed kan jeg ikke se ud fra dine oplysninger...har du f.eks 3x25 A ind i dit hus/leglighed/kolonihavehus eller hvor det nu skal installeres så er det muligt.... 
En gennemstrømsvandvarmer til 3X16 A giver ca 6,5 L ca 38 C varmt vand  i minutet , og det er ikke nok til et  brusebad .............
 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Ok. Kan der gøres noget for at få mere strøm i huset? Eller er der intet at gøre ved det?
MPB skrev den 21-11-2021 12:23:50

Ok. Kan der gøres noget for at få mere strøm i huset? Eller er der intet at gøre ved det?
Ja det kan du sikkert sagens, men det kræver måske et nyt indføringskabel, og ny sikringstavle (eller en udvidelse)
Har du eks 25 amperes stikledningssikringer, og vil op i 35 amperes, koster det typisk 1000 kr pr ampere, altsår 10000kr i engangsbeløb til dit elselskab.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Alt kan købes for penge , du skal have ombygget tavlen og en ny installation , måske en ny måler osv , og det koster ,

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 21-11-2021 11:31:56

En gennemstrømsvandvarmer til 3X16 A giver ca 6,5 L ca 38 C varmt vand  i minutet , og det er ikke nok til et  brusebad .............
 

 Denne bruger 5,4L/m..........


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Med det rette bruserhoved går det nok med 3*16A - det er nogenlunde det min bruser giver og ingen har beklaget sig over det - tværtimod rost den i forhold til hvad de er vant til.

 

Generelt bliver folk trætte af el - gennemstrømnings vandvarmere. Der skal føres meget strøm frem for at det kan komme med tilfredsstillende vandmængde. Hvis man er i bruser kan der blive åbnet i køkken og det mærkes straks som kold vand begge steder.
De er beregnet til et enkelt tappested feks. håndvask som ligger meget langt fra varm vands installationer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg vil gerne være sikker på at der er nok varmt vand. Der skal også være plads til et godt langt bad i ny og næ. Hvis jeg vælger en Alm vandvarmer, hvor stor skal den så være? Har haft en 50 liters, som jeg ikke syntes var nok.

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis