Strøm til gennemstrømningsvandvandvarmer.

Jeg er kommet i tvivl om jeg har nok strøm i mit hus til en gennemstrømningsvandvarmer. I min eltavle har jeg som det største 16A. Er det nok til en vandvarmer, der skal levere strøm til et bad og en vask?
Og er der et bestemt mærke man skal holde sig til?
Jeg er kommet i tvivl om jeg har nok strøm i mit... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En metro 30 L hurtig vandvarmer 3600 W , 400 V , er den vandvarmer hvor der er flest W pr ,L , jeg har selv sådan en i sommerhuset og det er meget sjældent at den løber "tør" for varmt vand , og så kan den forsyne flere aftapninger .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jo, hvis der går 10min med at fjumre med håndklædet før den næste, så passer det med at der er vand igen.

Fordelen ved den lille model er jo netop at den hurtigt genoplader.

Elektronikteknikeren
Med 3600 w, vil den på 10 minutter kunne varme 18 liter vand 32 gr varmere, så er det kolde vand 6 gr, får du 18 liter 38 gr varmt vand på 10 minutter.
(teoretisk, nok lidt mindre i virkeligheden pga varmetabet)


Vi prøver igen, i morgen --
Men så er der lige krøllen med at forrige bader nok stopper badet før det bliver 6 grader i tanken.
Måske nærmere ved 20.
Afhængig af temperament selvfølgelig 😁

Elektronikteknikeren
Annonce
Ok. Hvad kendetegner en “hurtig vandvarmer” i forhold til en alm vandvarmer?
Hvis du ikke var tilfreds med en 50 L skal du vælge en der er større. 30 L bad ( + det kolde vand der tilsættes)  er ikke tilfreds stillende hvis man skal have et ordentlig langt bad. Alle vandvarmere har stort set samme tilslutnings effekt. Og ja når så den større er gået kold tager det længere tid. Men den går ikke tør, det er det der er pointen.
Hvis vi skal forfølge argumentet om at 30 l er den vandvarmer med det bedste Kw / liter forhold så kunne man vælge en 15 liter. Eller en gennemstrømnings   Her er der stor effekt men kun 0,5 liter. Så det holder ikke " i  retten" 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Gregeren skrev den 21-11-2021 22:09:09

Men så er der lige krøllen med at forrige bader nok stopper badet før det bliver 6 grader i tanken.
Måske nærmere ved 20.
Afhængig af temperament selvfølgelig 😁

 Der vil jo strømme ny kold vand til hele tiden, som så skal opvarmes..


Vi prøver igen, i morgen --
Det giver god mening av elmand. Jeg må højere end 50 l. Er det Metro man skal købe, eller er der andre muligheder? Hvis det ikke lige skal være en Harald Nyborg-model. 😏
På arbejde har vi en Metro 160 liter vandvarmer, der er masser af varmt vand, til vi er 4 der går i bad, efter hinanden.
Så vil mene at en 110 liter ville være ok..
Typisk vil vandet i vandvarmeren være ca 70 gr, så når det blandes med kold vand, har du nok ca 200 liter, før du ikke kan holde 38 gr varmt vand.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis