Håndværkere og mail

Nu er det godt nok et gør det selv forum, men jeg fornemmer at mange her har en håndværksmæssig baggrund så måske kan i opklare noget jeg undrer mig over.
Hvorfor kan håndværkere ikke finde ud af at lande en aftale over mail?
Min erfaring er at ca halvdelen ikke svarer på min første henvendelse. Den anden halvdel kommer gerne med et tilbud og er evt ude og se på opgaven. Fint, men så oplever jeg at de ikke svarer hvis jeg har spørgsmål til tilbuddet, mindre ændringer og i et enkelt tilfælde simpelthen foreslår at vi skal finde et tidspunkt for opgaven. 
(Og nej, jeg gider ikke snakke i telefon med dem. Vi lever da i det 21 århundrede).
Nu er det godt nok et gør det selv forum, men jeg... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jenshøj "jeg fattede simpelthen ikke den måde, den tømrer arbejdede på. Han kunne lige nå at skrue en skrue i, så blev han afbrudt af telefonen, og skulle så snakke med potentielle kunder i 10-15 minutter. Så den næste skrue i inden han igen skulle tale telefon".  Han burde havde sådan en dims her - så kan han både kommunikerer og skrue skruer i på samme tid.    
Hvis håndværkeren skal snakke med mig om mit projekt til titusindvis af kroner ser jeg egentlig gerne at han ikke står og skruer på noget samtidig. Igen, jeg synes mail er langt at foretrække. Begge parter kan respondere på et passende tidspunkt og gøre hvad der måtte kræves at opslag og overvejelser. Begge parter har efterfølgende på skrift hvad der blev aftalt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis