Ustabil USB-port ved brug af HUB?

For det første forstår jeg ikke hvorfor mange nye bærbare PCer kommer med 2 USB porte, og ingen RJ45 port.

For det første må man så have en USB-adapter til RJ45 hvis man ikke vil bruge WIFI, og så er der kun 1 tilbage fx til en mus.

Løsningen er naturligvis en Hub så 1 port bliver til 4. Dertil vil jeg så sætte mus, tastatur, oplade mobil, og hørebøffer til/evt printer.

Men tror i jeg har fået en defekt HUB? For når jeg gør det, hopper den hele tiden af og på, altså som om der er en løs forbindelse, selvom der ikke er.

Eller kan den bare ikke "finde ud af" at dele EN USB-port mellem 4 enheder ?

Trækker der det evt for meget strøm, eller andet som kan gøre det?

Der er ingen problemer hvis jeg sætter tingene til enkeltvis, men det er jo noget værre rod at skulle skifte rundt hele tiden! (og ofte bruger man flere af tingene samtidig)
For det første forstår jeg ikke hvorfor mange nye... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tablets finder jeg til gengæld HELT ubrugelige. Jo de er måske meget smarte hvis man fx skal køre ned gennem Tyskland med små utålmodige børn på bagsædet, ellers kan jeg ikke se behovet for dem ;)

Det samme gælder egenligt for Mobiltelefoner:

I slutningen af 90´erne skulle en moderne mobiltelefon være så lille og kompakt som muligt. Nu til dags kan man ikke engang have selv de små modeller i en alm bukselomme.

En Nokia 3210 kunne også sagtens holde til at blive tabt på gulvet utallige gange, gør det EN gang med en moderne telefon, og du er heldig hvis du skifter med udskiftning af skærmen ;/.
Prøv med en USB-hub der har strømforsyning (eller en USB3.1 hub). Jeg har prøvet det før, at der simpelthen ikke er nok strøm i en hub der udelukkende er drevet af computerens USB-port (når der er tilsluttet mange enheder). Jeg gætter på, at især høretelefonerne trækker en del strøm - især når lyden er høj.

Mvh. AllanE
AllanE nåee ja det er måske en plan, en HUB med egen strømforsyning! Om ikke andet så kan det i al fald udelukke om det er strømmangel som giver disse "udsving" i stabilitet.
Hvis din bærbare har USB3.1 så er det sikkert også nok med en tilsvarende hub, da den så vidt jeg ved leverer mere strøm. Men prøv evt. at fjerne høretelefonerne og se om resten derefter kører stabilt. Det vil nok være en meget god indikation på, at problemet skyldes manglende power. Alternativt kan hub'en jo bare være defekt.

Mvh. AllanE
Vil da næsten tro det er USB-3.1 eller 2 endda når den er næsten ny ? Uden at være sikker dog.

Men ja jeg hælder også mest til at Hubben er defekt, sikkert noget værre Kina-bras, da alle tingene virker fint til når de er sat til en og en.

Men PYT det er alligevel kun min "reservecomputer." Jeg har 30.,000 på kontoen til at holde jul for, så mon ikke der kan blive til en ny computer til mig selv derimellem.

Sådan noget skal bare spille og være i orden og ikke div lappeløsninger ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis