Ustabil USB-port ved brug af HUB?

For det første forstår jeg ikke hvorfor mange nye bærbare PCer kommer med 2 USB porte, og ingen RJ45 port.

For det første må man så have en USB-adapter til RJ45 hvis man ikke vil bruge WIFI, og så er der kun 1 tilbage fx til en mus.

Løsningen er naturligvis en Hub så 1 port bliver til 4. Dertil vil jeg så sætte mus, tastatur, oplade mobil, og hørebøffer til/evt printer.

Men tror i jeg har fået en defekt HUB? For når jeg gør det, hopper den hele tiden af og på, altså som om der er en løs forbindelse, selvom der ikke er.

Eller kan den bare ikke "finde ud af" at dele EN USB-port mellem 4 enheder ?

Trækker der det evt for meget strøm, eller andet som kan gøre det?

Der er ingen problemer hvis jeg sætter tingene til enkeltvis, men det er jo noget værre rod at skulle skifte rundt hele tiden! (og ofte bruger man flere af tingene samtidig)
For det første forstår jeg ikke hvorfor mange nye... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det handler ikke om at kunne side på altanen. Du behøver reelt kun en USB port, nemlig til en mus. din printe skal være meget gammel, hvis den ikke kan kobles op trådløs.
Du kan frigøre en USB port ved at skifte til trådløs forbindelse. Du har på intet tidspunkt fortalt noget som helst om, hor mange USB porte, du har brug for. Fortæl fortæl. Din hub har intet at gøre med om det er til en bærbar eller stationær computer at gøre. En USB2 port kan afgive 500 mA. En USB3 noget mere.

fase
Jeg har brug for 4 porte (somme tider 5. Mest af alt pga ergonomi, det er virkeligt dårlig for både ryg, syn og fingre at side og fedte dirkete på den bærbare, så :

1. Ekstern Mus
2. Eksternt tastatur
3. Høretelfoner.
4. Internet
5. Evt printer (kan evt kortvarigt udskiftes med en af ovenstående da det ikke er tit jeg printer noget) Kunne også være andre ting, som at tilkoble sin mobil, eller digitalkamera, eller hvad man nu ellers har med USB.

Jeg har ingen anelse om hvor meget 500 mAH er, og om det burde være nok til det hele på samme port.

Jeg har lige opdaget USB.C har den faktisk.

Så nu kan jeg køre Tastatur, Internet, og mus på USB>C via en omformer.

Det kan jeg leve med, men så skal jeg leve med den sølle lyd som en bærbar naturligt har jo, og ingen printer på medmindre jeg piller noget andet fra.

Som sagt oplagt julegave til mig selv (det overstiger mine forældres julegave-budget, da de er pensionister nu ) gg.
Jeg vil da tro at den lenovo også har et 3,5mm jackstik til høretelefon. Hvis jeg sætter de høretelefon sæt jeg fik med min samsung telf. til min lenovo så høre man jo en helt anden lyd. det er jo kun højttalerne i computeren som er dårlig.Lydfilen er der ikke nogen fejl på.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Høretelefoner og mus fås i bluetooth udgave til rimelig pris - går ud fra den har bluetooth indbygget.

Jovist. Men nu er den mus jeg har og hørebøffer i USB-udgaver.

Så kan jeg købe mig fattig i alverdens adoptorer og bøffer og alt muligt.

Nok bedre at købe en computer som fra starten af passer til mit behov (læs julegave til mig selv) ;)
Annonce
De moderne små smarte computere er så tynde, at der ikke er plads til et RJ45 stik, som blev designet dengang, da computere hovedsageligt var stationære. 
Efry ja du har ret det er nok derfor.

Et RJ45 stik fylder jo ca EN cm i "tykkelsen" og er derfor uforenelige med ultrabooks,
'
Men helt ærligt vil jeg hellere leve med 5 mm mere, end tosse rundt med div dongler som gør internettet muligt alligevel.

Skaden er så begrænset da jeg aldrig flytter med min computer, men hvis jeg fx skulle have den med på job eller skole hver dag ville det være noget snot at holde styr på.

Mange kender til ledningskaos, min eks er god til at "un-lirke" dem fx dobbeltknud på sko eller bukser, og også her, men hun er her ikke mere jo ;),

Altså ikke at hun er død eller noget, hun er bare ikke HER,

Zigzag skrev den 01-11-2021 17:24:30
Igen jeg forstår slet ikke hvorfor man laver nye computere SÅ skrabede, at de næsten er ubrugelige.

Kendt problem, altså at ville have det hele, men det må hverken fylde eller koste noget.
Der sælges også en del biler med ufatteligt små bagagerum :-)

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
efry skrev den 01-11-2021 21:37:00

De moderne små smarte computere er så tynde, at der ikke er plads til et RJ45 stik, som blev designet dengang, da computere hovedsageligt var stationære. 

Nemlig. De skal jo konkurrere med tablets, og ikke med pc’er

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du har stadig ikke overvejet at sætte en router på dit modem, så din printer og computer kører trådløst. Din hovedtelefon er der sikkert et 3,5 mm jackstik til. Du har anført at du ikke kan bruge en trådløs forbindelse via en router pga. den manglende hastighed. Det er en påstand, som jeg har svært ved at tro på. 500 mA er den strøm en USB port højest kan levere. Hvis du  ikke kan få tingene til at virke så RDFM (read the fucking manual).

fase
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis