Damprenser, må jeg ?

JEg har købt mig en Kærcher Damprenser bare deres mindste model på 3 bar.

Foreløbig har den været god til at få fliserne, og erdda fugerne på badeværleseet pæne igen.

Nu har den også fået i entreen, og det bliver også pænt flot igen.

Mit soærgsmål er så : tør jeg sætte den på vægene helt generelt? eller fælger malingen så med af ?

Det er en lejebolig så jeg aner ikke hvad den er malet med før, men tænker at man nok ikke bruger "billigtlort" i sådanne lejligheder. ?

Så ja - kan jeg bare "dampe løs", og er der noget jeg skal være særligt opmærksom på ellers med sådan en ?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej da bare giv den max. gas.
Ok du lyder meget skråsikker, er du selv "dampmand" eller hvad da ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
bruger du den på vægmaling , kan du vaske malingen af bagefter
men så er væggen jo også ren   
Ironi on: Bare angrib væggen med den, så kan du komme ind til det rå beton/mursten, og så er der god ren røv at trutte i, til du kan spartle forfra og opsætte nyt tapet. Ironi off.

Spøg til side: Nej, du hiver væg behandlingen af.

 

Okay så holder jeg mig til ikke-malede overflader. Fx skabsdøre, døre, vinduer, bordplader og den slags ;)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Zigzag skrev den 27-10-2021 19:00:27

Okay så holder jeg mig til ikke-malede overflader. Fx skabsdøre, døre, vinduer, bordplader og den slags ;)

 De overflader du nævner kan om nødvendigt rengøres med lunkent vand og sæbe.


fase
Lad nu den stakkels lille mand bruge hans helt nye maskine....
JPsvend skrev den 27-10-2021 22:54:01

Lad nu den stakkels lille mand bruge hans helt nye maskine....

Det er da rigtigt. Hvorfor prøver han ikke bare damprenseren. Af erfaring bliver man klog men sjældent rig. Undtagen rig på erfaring.


fase
Nu var det mest det med vægmalingen.

Gider ikke enten skulle male hele min lejlighed om, eller skulle leve med "en underlig plet" fordi dampen tager malingen med af og ikke kun snavs ;)
Hvorfor sandblæser du ikke bare hele lejligheden? Så er den sk** slået.
Jeg mener, hvorfor bruge en stifthammer til en billedramme når en forhammer også kan klare det?

/sarkasme

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også