Pizzaovn og overdækning?

Hej.

Jeg påtænker at købe sådan en passe her:
http://www.vedugnar.se/vulcano

men vil gerne integrere den i en overdækning med tagpap (det jo sæson for overdækket pizzaovns projekter).

Jeg ville evt. forlænge skorstene og føre dem i gennem taget.
Kan man det? hvordan ville i gøre? altså hvordan ville snittet i skorstenen se ud?
Jeg er bekymret for om skorstenen har et krav ift afstand. og hvordan man ville løse det flottest.

Her er et billede af det foreløbige:

Hej. Jeg påtænker at købe sådan en passe her:... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes bare at det er synd at trådstarter, bare ved ordet gnistfang, træder tilbage og opgiver. Hvis jeg købte en sådan ting til 5ok  så ville jeg da være rigtig ked af ikke at ha den overdækket. Så hvad er gnistfang? og er det et problem at lave det?  Der er jo masser af tage med pap som har en skorsten så det kan vel ikke være noget stort problem. Måske vil det være billigere at få lavet en overgang fra firkantet til et standard rundt aftræksrør. Så kan man bare køre det op i den højde man ønsker. Selvfølgelig skal der laves en inddækning så der holdes en korrekt afstand til brændbare materiale. Men set i forhold til tingens pris og komforten ved at ha den overdækket så ville jeg synes at det var prisen værd.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis