For lidt plads til en skiftenøgle mellem vaske og skab

Hej folkens.

Jeg har desværre en sæbedispenser ved vores køkkenvask, der er gået i stykker og som jeg skal skifte.
Det er dog en gåde for mig, hvilket værktøj jeg skal have fat i for at kunne få afmonteret den under bordpladen.
Hvis der havde været masser af plads kunne det bare gøres med en skiftenøgle/svensknøgle eller rørtang, men som I kan se på billederne er der ikke plads til det.

Nogen der har en idé om hvordan jeg kan få afmonteret den gamle og få monteret en ny?
Skal jeg virkelig til at have løftet hele bordpladen af?

Vh.Søren
Hej folkens. Jeg har desværre en sæbedispenser... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Big Bam Boo, det tror jeg ikke at jeg værktøj/kompetence til   
Floki skrev den 23-10-2021 17:18:19

Dumt spørgsmål i forhold til en Rørnøgle.
Når der står, at det er en 30 x 32 mm, betyder det så, at det er 30 mm i den ene ende og 32 i den anden?

 Ja det er helt rigtigt..


Vi prøver igen, i morgen --
Kan godt se, hvorfor en Rørnøgle bliver nævnt, men er lidt nervøs for at den ikke er lang nok til at jeg kan få en 'drejestang' i spil:
(Giver det mening når man ser dette billede?)
Hvis du har et topnøglesæt så kan du sætte en top på enden af den 30x32mm rørnøgle det har jeg til måtte gøre. For di der ikke var plads til stangen Så kan man derefter sætte en forlænger på toppen og ende ude i 30-40cm fra den møtrik man har gang.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ahhh smart.
Så måske den ende der har et indvendigt mål på 30 mm. passer med, at man kan sætte en Rørnøgle magen til ovenpå, og på den måde gøre den dobbelt så lang.
Det vil da være genialt, hvis de er lavet på den måde.
Tror jeg må en tur i Bauhaus og tjekket det ud.
Annonce
Jeg har aldrig prøvet med 2 rørnøgler uden på hinanden, men en top fra et topnøglesæt + forlængere i toppen. Men det skulle da ikke undre mig om det kunne la sig gøre.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for hjælpen til jer alle.
Jeg har lavet en Facebook opslag i byen og ser om der er nogen der tilfældigvis ligger inde med en Hanefodsnøgle i 32 mm og hvis det ikke giver giver pote, vil jeg prøve at tage en tur i Bauhaus efter en (eller 2 rørnøgler), da jeg ikke har en top fra et topnøglesæt der stor nok.
Den sidste er vist med alt for små toppe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du bruger ikke toppene. Det er lidt nemmere at se på DENNE MODEL

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis