Hjælp til Gulvvarme - intet flow

Hejsa

Jeg rroede egentlig selv jeg car ved at have forstået min gulvvarme.. og så åbenbart ikke alligevel..
Jeg hhar, i dag, monteret flowmålere, for at kunne indregulere min gulvvarme.
Men flowmålerne viser, blot at der intet flow er🤣
Kan I, hjælpe med at, gennemskue, hvad der kan være galt?

Jeg har lige skyllet alle kredse igennem, for at udelukke det var relateret til luft..
Pumpen står på 3 (fast tryk)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hejsa Jeg rroede egentlig selv jeg car ved at... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
johnm skrev den 23-10-2021 14:23:15

Der skal være flow selvom termostaten er lukket .

 Det var også min tanke.. Men den gør åbenbart noget (som ødelægger gennemstrømning) Hvis den fysisk trykkes ind.. 


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

jeg mener at pumpen ikke har super sundt af at køre rundt uden at den har mulighed for at lave flow.

derfor er de fleste shunt kredsløb lavet med en 3 vejs ventil så at der altid er bypass som muliggøre flow selv ved med en lukket ventil.

termostatventilens funktion er at  lukke ‘nyt’ varmt vand ind i flow kredsen hvor gylvvarmen fordeles.

uanset hvad vil en pumpe som ikke kan køre rundt sandsynligvis resultere i større strømforbrug og deraf varme som ikke kan afgives til vandflow
Det er også min forståelse..
Hvorfor jeg kan lukke helt for flow i kredsene,  ved st trykke termostaten ind,  kan jeg ikke helt gennemskue, blot konstatere🙂
Jeg har ikke bypass, sat op, men til gengæld pumpestyring via styreboksen (Så hvis alle telestater er lukkede slukkes pumpen)
Om det er smart, ved jeg egentlig ikke...?🙂


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hvis der er lukket for alle aktuatorerne er der intet flov gennem minifolden, så det giver god mening at stoppe pumpen når det sker.
Pumpen bruger mindre strøm hvis cirkulationen blokeres.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis