Stikkontakt

Hej ved det er et long shot , men vi pillede en stikkontakt ( lampeudtag ) fra fordi vi skulle male men nu kan jeg ikke finde ud af hvilke ledninger der skal i igen , man kan slukke og tænde på to forskellige kontakter , den ene kontakt ser sådan her ud

Og jeg har disse ledninger det andet sted , hvis jeg sætter de 3 ledninger der sidder alene i kontakten lyser den konstant


 

Hej ved det er et long shot , men vi pillede en... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis jeg tæller godt efter er der, så vidt jeg kan se, to dåser. Eller hvor mange får du det til? Hvad laver de gulgrønne ledninger, hvis der ikke er stikkontakter involveret.

fase
S. Fabrin skrev den 21-10-2021 16:32:46

Hvis jeg tæller godt efter er der, så vidt jeg kan se, to dåser. Eller hvor mange får du det til? Hvad laver de gulgrønne ledninger, hvis der ikke er stikkontakter involveret.

 Jeg har kun fjernet én lampekontakt , som var magen til den anden jeg har smidt et billede op af , alle de andre ledninger sad bare samlet i muffer inde i den store hvide kasse jeg har smidt et billede op af 🙃 , 

men det virker bare ikke som før på kontakterne efter jeg har pillet lampekontakten af og kan ikke huske hvilke ledninger der var samlet i den 😅 , håber det giver mening 


 

Vil det sige at lampeudtaget vat forbundet til de forbindelser, der er vist på billedet.?

eller hvordan?

fase
Det der giver misforståelser er at billeder vender forkert. de 2 dåser   Sidder på loftet eller i hjørnet imellem loft og væg så vidt jeg kan se.
Efter du har fjernet lampe stikkontakt må du vel have sat samlemuffer på?
Og hvad laver det kabel der ikke er forbundet til noget. ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 21-10-2021 22:53:20

Det der giver misforståelser er at billeder vender forkert. de 2 dåser   Sidder på loftet eller i hjørnet imellem loft og væg så vidt jeg kan se.
Efter du har fjernet lampe stikkontakt må du vel have sat samlemuffer på?
Og hvad laver det kabel der ikke er forbundet til noget. ? 

 Nej jeg har ikke samlet noget i muffer , det var sådan inde i den store hvide "boks" som også loftkontakten også sad i 


Nogen af ledninger var monteret i kontakten de andre var samlet i muffer😅😅


 

Annonce
S. Fabrin skrev den 21-10-2021 18:41:05

Vil det sige at lampeudtaget vat forbundet til de forbindelser, der er vist på billedet.?

eller hvordan?

 Jo nogen af ledningerne var brugt i kontakten andre var i samlemuffer , ved bare ikke om der gik en ledning fra kontakten og ind i nogen af samle mufferne 


 

Der er på billedet af de to dåser en ledig grå ledning. Prøv at forbinde den  sammen med den enlige grå ledning i stikkontakten.

fase
S. Fabrin skrev den 22-10-2021 13:35:45

Der er på billedet af de to dåser en ledig grå ledning. Prøv at forbinde den  sammen med den enlige grå ledning i stikkontakten.

 Der er da kun en grå ledning 😅 , så er lidt i tvivl om hvad du mener med den enlige grå ledning i stikkontakten 😅


 

Der er kun en grå ledning i stikkontakten.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også