Stikkontakt

Hej ved det er et long shot , men vi pillede en stikkontakt ( lampeudtag ) fra fordi vi skulle male men nu kan jeg ikke finde ud af hvilke ledninger der skal i igen , man kan slukke og tænde på to forskellige kontakter , den ene kontakt ser sådan her ud

Og jeg har disse ledninger det andet sted , hvis jeg sætter de 3 ledninger der sidder alene i kontakten lyser den konstant


 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forbindelserne på det første billede ser rigtige ud, hvis det er en stikkontakt. Kløerne skal vende den brede side udad. Hvis det er en (korrespondance)afbryder, er den helt gal.
På billede nr.2 ser det ud til, at det drejer sig om to afbrydere eller en afbryder og en stikkontakt. Du får sikkert også problemer med at få plads til ledninger og afbrydere med de samlinger, der er lavet.


fase
Hej, hvis alle kontakter var monterer korrekt og fast gjort så ved jeg ikke hvordan det er lykkedes dig at få det til at se sådan ud.
Jeg kan ikke se hvad billede 1 er…er det en stikkontakt eller en afbryder.?
Billede 2 er noget være rod…og som Fabrin også påtaler så får du svært ved at få det på plads igen…
Nogle flere billeder at den første kontakt og af de kontakter som du har fjernet vil hjælpe.
Har kun fjernet en kontakt , der hvor alle ledninger sidder , glemte dog at tage et billede af hvordan det var koblet sammen 🥴 det så sådan her ud før


 

Og kontakten ser sådan her ud , som den anden der sidder det andet sted


 

Din loftstikkontakt er monteret rigtigt. Det er en loftstikkontakt.
De andre afbrydere/stikkontakter er det straks sværere at give en anvisning af montagen på. Har du selv lavet det eller hvordan?

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 21-10-2021 07:59:56

Din loftstikkontakt er monteret rigtigt. Det er en loftstikkontakt.
De andre afbrydere/stikkontakter er det straks sværere at give en anvisning af montagen på. Har du selv lavet det eller hvordan?

 Nej jeg pillede bare stikkontakten af , men det var ikke alle ledningerne der var i brug


 

sunshine2003 skrev den 21-10-2021 12:01:28

 Nej jeg pillede bare stikkontakten af , men det var ikke alle ledningerne der var i brug , og der sad kun en stikkontakt , som man kan se på det første billede , hvor der sad en lampe i , den anden stikkontakt virker fint , dog ikke korrespondance, 


Ja tænkte nok det var et vild shot , lidt svært at se på billeder og ikke kunne måle sig til noget 😅

 


 

Dit billede med de to dåser, hvad er det, korrespondanceafbryder og stikkontakt?

fase
S. Fabrin skrev den 21-10-2021 12:53:27

Dit billede med de to dåser, hvad er det, korrespondanceafbryder og stikkontakt?

2 dåser ? Der sidder kun en hvert sted , og de har begge 

 Korrespondance 😅 eller havde 🤣


 

Tog lige et billede på længere afstand


 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også