Reparation af Monana møbel

Vi har et montana modul, som desværre har fået en trykskade, som jeg vil prøve at udbedre. Jeg har tænkt at købe noget MDF-filler i jemogfix og spartle hullet ud med det og lave en glat overflade, for derefter at male med en montana reparationslak i den samme farve som overfladen. Er jeg på rette vej eller er der en bedre måde at gøre det på?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det er vejen frem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tror den måde du har beskrevet er den bedste gør-det-selv måde. I betragtning af Montana højglans reol tror tvivler jeg dog på du kan lave reperation usynlig.
Jeg ville prøve at spørge en autolarker om han/hun ville spartle op og male sektionen. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Din plan lyder fornuftig. Det er for fesent at bede en autolakerer om at rage kastanjerne ud af ilden. Du kan eventuel efterpolerer som PinkHenrik har beskrevet i en anden tråd. Resultatet var top dollar.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 20-10-2021 20:17:21

Din plan lyder fornuftig. Det er for fesent at bede en autolakerer om at rage kastanjerne ud af ilden. Du kan eventuel efterpolerer som PinkHenrik har beskrevet i en anden tråd. Resultatet var top dollar.   

 Super. Jeg vil prøve. Jeg er lidt i tvivl, om jeg skal fjerne det træ der er beskadiget, så der ligesom kommer et lille hulrum, som jeg derefter kan fylde ud med mdf filler? Eller om jeg bare skal forsøge at komme mdf filler oven på den skade du ser på billedet - problemet herved er, at jeg synes det buler lidt op af nogle steder, så kunne frygte resultatet blev lidt ujævnt.

Kan du forresten huske hvilken tråd det er han beskriver det i? PinkHenrik har 5000 forum indlæg, fandt jeg ud af :-)
Du er nok nød til at slibe plant inden du bruger filler. Mdf kan nemt få lidt buler og når du sliber på det bliver overfladen lidt grov, den skal så have filler på og slibes glat. MDF kan repareres rigtig flot men det kræver en del omgang af slibning mv. 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også