Fjerne maling fra alufælge

Hej.
Ønsker at fjerne maling fra mine fælge kemisk. Dog er ALT det gængse man kan købe afprøvet uden det store resultat. Ved ikke hvad det er for maling, vil bare gerne have noget der dur til det hele. 
Så vil gerne vide hvordan de gør det i industrien? Og hvordan fungerer det med syre?
PS vil gerne undgå at skulle slibe eller blæse det af 🤗 

Hellere skrue end svejse. 
Hej. Ønsker at fjerne maling fra mine fælge... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil pulverlakere dine fælge, skal de ikke have klarlak. Bare pulver på og i varmen.

fase
Joden skrev den 19-10-2021 10:53:31

Hej igen.
1000 tak for jeres hjælp 🤗
Alle ovenstående råd er netop afprøvet uden noget af det får malingen til at løsne sig 🥴
Flere råd?

 Hvis de er pulverlakerede (som vist er smeltet plastik (nævnte jeg plastik tidligere, jo, det gjorde jeg vist 🤭)), har du mon så prøvet DSP 800, se https://www.altifarver.dk/maling/malingtilbeh%C3%B8r/rengoring-og-pleje/pleje/dsp-800-1l

Beskrivelsen siger bl.a. “Fjerner alle typer maling og lak, - akryl, alkyd, PU, epoxy, plastisol og pulverlak”

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jamen om man kalder det pulverlak eller plastiklak er vel ligemeget. Kemi industrien kalder det pulverlak, hvorfor denne her så også burde virke, hvilket den jo ikke gørSå kan ikke lige se hvorfor den du linker til, skulle være bedre end andre gængse malingfjernere 🤷🏻‍♂️🤗

Hellere skrue end svejse. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også