Fjerne maling fra alufælge

Hej.
Ønsker at fjerne maling fra mine fælge kemisk. Dog er ALT det gængse man kan købe afprøvet uden det store resultat. Ved ikke hvad det er for maling, vil bare gerne have noget der dur til det hele. 
Så vil gerne vide hvordan de gør det i industrien? Og hvordan fungerer det med syre?
PS vil gerne undgå at skulle slibe eller blæse det af 🤗 

Hellere skrue end svejse. 
Hej. Ønsker at fjerne maling fra mine fælge... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du har fået en anvisning på fjernelse af maling, prøv det. Ellers er der glasblæsning tilbage.

fase
Har du prøvet med nitromors?

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Yes og jeg glæder mig til at prøve det. Hvis det virkelig virker er det jo en billig måde at fjerne maling. Håber.
Mange tak 🤗

Hellere skrue end svejse. 
Ja nitromors er prøvet. Ligesom alle andre gængse malingfjernere man kan købe. Skrev jeg også til at starte med. 

Hellere skrue end svejse. 
Det jeg hæfter mig ved, er at du siger "natron blandet med eddike".
Så har du fjernet de virksomme ioner fra begge produkter, hvis du blander der før påføring.
Du skal lave en pasta med natron og vand, som du dækker overfladen med, og så bager den ved 100 grader, til det er tørt.
Herefter sprøjter du eddike på med en sprøjte forstøver, udendørs. Så laver det en kemisk reaktion med varme og mange gasser, hvorfor det er vigtigt det er udendørs.
Herefter burde lakken og malingen give slip.
Rens af med almindelig vand, og så er det igang med at behandle aluminium overfladerne forfra efter alle kunstens regler.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej igen.
1000 tak for jeres hjælp 🤗
Alle ovenstående råd er netop afprøvet uden noget af det får malingen til at løsne sig 🥴
Flere råd?

Hellere skrue end svejse. 
Mon ikke det er pulverlakeret? Så er det et pulver der er sprøjtet på, som bagefter er smeltet i en ovn, så en form for plastbehandling. Glasblæsning virker, men sørg for hurtig efterbehandling inden den rene alu begynder at oxidere.

Søren O
glasblæsning, men de SKAL have klar lak bagefter, ellers oxiderer de
Oki må se at få lavet den blæsekabine færdig 🥴🤗
De skal vel ikke have klarlak bagefter, hvis jeg vil male dem i en farve med pulverlak?
Det skal vel ikke engang grundes. 

Hellere skrue end svejse. 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også