Lille malekabine

Hej
Jeg er ved at prøve lidt til med sprøjtemaling af småprojekter og har læst de gamle tråde om malekabiner.

Planen er at lave en foldbar kabine som sidder på væggen over et arbejdsbord. Den bliver omkring 1,2 meter på alle led når den er foldet ud.

Udsugning i bunden med en emhætte som ligger kan suge 4-600 m3 i timen. Den skal så bygges ind i bordet og med mulighed for at lægge en plade over når malekabinen er slået sammen.

Kom gerne med input og fejlretning :-) Jeg ved intet om sprøjtemaling alle input er velkomne

 
Hej Jeg er ved at prøve lidt til med sprøjtemaling... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ALV: Du har været meget upræcis i dine forventninger. Du fokuserer på udluftning, hvor fokus bør være på værktøjet der indfrier kravene. Først derefter bør du regne baglæns for at konstruerer den rette udluftning.

Det siger jeg på baggrund af at jeg har været involveret i restaurering af veteranbiler under kyndig vejledning at en dygtig karetmager, hvor slutresultatet af overfladebehandlingen var afhængig af de faktorer jeg har nævnt. Vedhæftning er ikke alene afhængig af laktype da modstand mod vandpåvirkning også spiller en rolle, og der er påføringsmetoden af lak afgørende.

Dette gælder ikke kun biler, men også både.

Jeg er ikke inkvisitorisk, men du ignorerer vigtigheden af detaljernes betydning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 20-10-2021 07:54:38

ALV: Du har været meget upræcis i dine forventninger. Du fokuserer på udluftning, hvor fokus bør være på værktøjet der indfrier kravene. Først derefter bør du regne baglæns for at konstruerer den rette udluftning.

Det siger jeg på baggrund af at jeg har været involveret i restaurering af veteranbiler under kyndig vejledning at en dygtig karetmager, hvor slutresultatet af overfladebehandlingen var afhængig af de faktorer jeg har nævnt. Vedhæftning er ikke alene afhængig af laktype da modstand mod vandpåvirkning også spiller en rolle, og der er påføringsmetoden af lak afgørende.

Dette gælder ikke kun biler, men også både.

Jeg er ikke inkvisitorisk, men du ignorerer vigtigheden af detaljernes betydning.

 :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Min agenda var at spare dig for tid, penge og en masse ærgelser. Du har besluttet hvordan du vil gribe sagen an, og det er selvfølgelig prisværdigt at du vil indhente dine egne erfaringer.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 20-10-2021 21:04:32

Min agenda var at spare dig for tid, penge og en masse ærgelser. Du har besluttet hvordan du vil gribe sagen an, og det er selvfølgelig prisværdigt at du vil indhente dine egne erfaringer.   

 

  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også