Cromecast fejlsøgning.

Hej til Jer.
der er noget som undre mig. Jeg havde hele tv setuppet skilt ad og samlet igen Og derefter virkede cromecast ikke. den blev så resat til fabrik. Nu virker den sådan set, men bare ikke ret længe. Det er som om der ikke er båndbredde nok til at den kan køre. Feks kunne vi ikke se den serie "Manhunt" på drtv.Den starter fint hvorefter den snart går i stå og så køre /loader den til den melder at der ikke er adgang til router. Det mærkelige er bare at vi kan sidde og se serien hver for sig på hver sin computer. En bærbar på wifi og en kablet til routeren. Og der er ingen hak eller forstyrrelser. Er der nogen bud på hvad som kan gøres?
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. der er noget som undre mig. Jeg havde... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, lidt forvirrende er det jo.
Steensen svar om, at det er bedst, hvis de er på samme wifi anlæg, mener jeg ikke er korrekt.
Det er simpelthen et krav, at de er på samme wifi, for ellers kan de ikke se hinanden.
Jeg har set mange, som brugte chromecast hjemme via deres wifi og så tog den med i sommerhus eller campingvogn og så ikke kunne forstå, at det ikke virkede der. Det var af den simple grund, at det ikke var samme wifi.
Det kan godt være 2 forskellige anlæg, men ssid og password skal være det samme. Når de er ens, kan de finde hinanden, uanset hvor de er. Bruger det selv både herhjemme og i udlandet, og derfor er min smartphone sat op til at have samme ssid og password, når jeg laver hotspot, som når jeg er hjemme på mit normale anlæg.
Så noget peger måske på dine hdmi porte. Du skriver, at du har hdmi+cec. Det har du formentlig kun på en port, og den port skal du finde og bruge til din nye soundbar. Hvis porten er aktiveret på tv - hvilket den på mange ikke er default - så giver det mulighed for at du kan skrue op og ned på fjernbetjeningen til tv.et og så styre lydbaren.
Når du bruger denne løsning skal du ikke samtidig have det optiske lydkabel tilsluttet.
Hvis soundbaren kan styres på denne måde, så vil det fremgå af dokumentationen til din soundbar.
Herefter skal du så tilslutte din chromecast til en af de porte, som ikke har cec.
Du kan læse lidt om hdmi-cec her  
cec forklaring
Når du er sikker på, at chromecast er tilsluttet en rigtig port uden cec på prøv at resette den og start forfra en gang til, måske det hjælper.
Jeg har selv soundbar på en cec port og chromecast på en anden port, og det virker problemløst.

Kurt B. Andersen
Måske er problemet at saundbaren ikke er cec. Der står helt tydeligt at hvis fjernsynet ikke har ARC Audio return channel så skal både hdmi og optisk kabel forbindes. Pga tv-ets alder er jeg nødt til at ha en digital boks for at kunne se tv fra antenne. Menuanset hvor jeg sætter hdmi kablet fra baren så kommer der ingen lyd og når jeg i værktøjer under anynet+ opdatere så finder den ikke baren. Den finder cromecasten hvis den er i. Hvis jeg så sætter det optiske i så kommer der fin lyd i baren men den kan ikke styres fra tv-ets fjernbetjening. Så langet så godt nu sætter jeg så cromecasten i den starter og køre med lyd på baren ca 2min så stopper den Slukker jeg baren og skruer op for tvets højttalere så køre den straks videre.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja, så tyder alt jo nok på et eller andet som ikke er kompatibelt - bl.a. nok fordi dit tv åbenbart er så gammelt.
Sidste skud fra mig vil så være, om du ikke kan forbinde lydbaren på anden måde end via det optiske kabel.
Når tv.et er så gammelt er der så ikke nogle af de gammeldags rca forbindelser, som du evt. kan prøve at forbinde med? Eller via noget anden lydudgang fra tv.et.

Kurt B. Andersen
Tak Kurt. Jo der er de gamle lydudgange på tv-et men der er kun optisk og hdmi på baren. Jeg kan tilslutte baren kun med optisk, hvor jeg så kan tænde for den når vi ser flow tv og blue-ray afspilleren. Men da det nok er 70% af vores tvkigning som foregår via cromecast må man nok sige at det umiddelbart er en fiasko.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 15-10-2021 14:32:12

Steensen hvad menes med dette: Crome Cast skal have sin egen forbindelse til WiFi routeren og have "fri internet", ellers bliver den til et lys-billed-show.          Hvor dan kan den ha andet end sin egen forbindelse til internettet?                                                                

 Her refarerer jeg til at den enhed der streames fra og crome casten skal være på samme WiFi, ellers kan den ikke finde hoved og hale i det. Dette skriver jeg pga. nogle siger "de bare streamer fra tlf".

Den næste udfordring du måske har, er at du har for svag en strømforsyning til din crome cast? JEg selv køre med TV'ets USB porte som forsyning, men det er ikke alle TV der kan levere strøm nok, hvis de er så gamle at vi er nede i 2.5W standarden, frem for bare 5W eller de nyeste der kan levere 60W.
Det at din cromecast går i stå under opstart, prikker til min mistanke om for ringe strømforsyning, eller for ringe køling af din crome cast.

 

Annonce
Hej Steensen. cromecasten er leveret med egen strømforsyning og på opfordring prøvede jeg med en anden (lader til samsung telf. Og som skrevet så gjorde det ingen forskel. Prøv at læse tråden igen fra dit sidste indlæg.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 17-10-2021 13:34:20

Prøv at læse tråden igen fra dit sidste indlæg.

 Det har jeg gjort. Men jeg skal nok holde mig fra din tråd, når der skal gives feedback med nedladende karakter.


 

Det Var nu ikke sådan ment hvis du opfatter det nedladende. så beklager jeg det. Men når det sådan set er bevist at cromecasten virker fint når saundbaren er koblet fra og at jeg har skrevet at det ikke gjorde nogen forskel at skifte strømforsyning så virkede det som om du ikke havde læst tråden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kurt54 skrev den 14-10-2021 23:20:06

I nogen tilfældesnakker Chromecast direkte med kilden udenom PC - casten fortsætter selvom PC slukkes.

 Det gør den da efter min mening altid!


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Har du prøvet at lave en wifi kapacitetstest med Speedtest fra Ookla?Jeg tænker at du måske kører lige på grænsen, så Chromecast giver op (istedet for at sænke kvaliteten).

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis