Bilreklamer - hvorfor ?

Omkring 25 % af alle TV-reklamer er for biler, mange forskellige mærker.  
 
 Samtidigt piver branchen i Nyhederne om at de kunne sælge mange flere biler, hvis de altså kunne skaffe dem, men det er svært at få nogle hjem pga den verdensomspændende mangel på Chips til bilerne.  
 
 Er det bare mig, eller er det så ikke temmelig dårlig forretning at bruge en masse penge på TV-reklamer for biler man alligevel ikke kan levere og dermed heller ingen penge tjene på at sælge dem ?
Omkring 25 % af alle TV-reklamer er for biler... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være at Zigzag stiller mærkelige spørgsmål mange gange men her må jeg give ham ret.
Det giver mindre mening at der reklameres massivt for biler i øjeblikket når der er forlænget leveringstid og bilforhandlerne siger der har flere kunder end biler.

Medmindre du vil have din nye bil i en eller anden meget speciel konfiguration ville de fleste mærker normalt kunne levere i løbet af forholdsvis kort tid da det bare ville dreje sig om at bilen skulle fra den ene ende af landet til den anden. Nyvogns forhandlerne kan se hvad der står på lager i hele landet og vil derfor med det samme kunne sige til en kunde om denne kombination er tilgængelig til (næsten) omgående levering eller denne specifikke kombination skal produceres. Selvom der er 100 kombinationer af muligheder er det vel lige ligesom alt andet at 80 pct af salget findes på 20 pct af varerne.
Jeg selv ville aldrig acceptere at vente måneder på en bil - Så vælger jeg hellere en anden farve eller tilsvarende der står på lager alternativt går til et andet mærke der vil kunne levere den type/størelse bil jeg ville have.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også