Havedam med varmekasse ??

Jeg frygter min havedam ikke er dyb nok til at koi'er kan overvintre der.

Har nogen her erfaringer med at lave en 'varmekasse i flamingo' ?
- selvfølgelig med diverse huller til adgang for fiskene og til udveksling af diverse gasser !

Mvh
KSor, Århus V
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvor stor din havedam er, men jeg har set halmmåtter (eller måske var det tagrør) anvendt som overdækning.
Det er den nok for stor til ... men det forhindrer vel heller ikke kulden i at trænge ned i vandet.

Jeg forestiller mig flamingokassen stående på bunden af dammen med åbningen ned mod bunden i dammen og mursten eller andet til at holde den nede !

Mvh
KSor, Århus V
"Flamingo" varmer ikke noget op der vil være koldt både ude for og inden for kassen.
kaffemand skrev den 13-10-2021 14:29:56

"Flamingo" varmer ikke noget op der vil være koldt både ude for og inden for kassen.

 Med mindre man installere en "dyppekoger" inde i flamingokassen.   

Flamingokassen skal bare 'nare' fiskene til at tro, at de befinder sig på dybere vand - ikke andet - idet kassen jo vil 'fange' den varme, som kommer nedefra, selv om det ikke er meget.

Men det jeg efterlyste fra start var, om nogen havde erfaringer - og det synes bestemt ikke at være tilfældet !

... indtil nu, i hvert fald !

Mvh
KSor, Århus V
Nu fatter jeg intet..    hvordan kan man lokke fisk ned på dybere vand med en flamingo kasse.. skal de svømme rundt inde i flamingokassen.

I de fiskedamme, jeg kender til, er der ikke truffet vinterforanstaltninger. Der er hverken flamingokasser eller andre skjul for fiskene. Hvis du blæser luft i vandet, udsætter du tilfrysning af vandet.

fase
Du giver os en forkortelse på fiske typen som jeg ikke kender. Mine røde og lyserøde ( guldfisk) går på maks 70 cm vand og de har overlevet 6-7 vintre. Der siges at fisk kan tåle at fryse inde i isen 1 gang, hvorimod gentagne optøninger kan være skidt for dem. Der må kun fodres minimal ved vandtemperatur under 10 grader og slet ikke under 5 grader. 
Min svigerinde fangede sine fisk og satte dem i akvarium, indtil fiskehejren alligevel tog dem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Min svigerinde fangede sine fisk og satte dem i akvarium, indtil fiskehejren alligevel tog dem.
Inviterede hun fiskehejren indenfor     .

fase
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis